نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

مسجد تراز انقلاب می‌تواند جوان مؤمن حزب‌اللهی تربیت کند

آیت‌الله «حسینی همدانی» گفت: مسجد تراز انقلاب می‌تواند جوان مؤمن حزب‌اللهی و در تزار انقلاب تربیت کند؛ اگر مسجدی تزار شد، محله نیز تراز خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ - 08March 2022

مسجد تراز انقلاب می‌تواند جوان مؤمن حزب الهی تربیت کندبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، در آستانه ۱۸ اسفند، سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام «کاظم شکری» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز و «سعید جابری انصاری» سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به همراه جمعی از مدیران کانون‌های برگزیده فرهنگی هنری مساجد البرز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کرج با آیت‌الله «حسینی همدانی» دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت امام زین‌العابدین (ع)، با اشاره به اهمیت و کارکرد مسجد و با بیان اینکه بنای سال ۱۴۰۱ مسجد و رویکرد مسجدی خواهد بود، اظهار داشت: برای مانایی یک جریان و تبدیل آن به فرهنگ باید کار را به هنر گره بزنیم؛ تا زمانی که این امر صورت نگیرد، کار اثرگذار و ماندگار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه شأن نزول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز پیوند مساجد با هنر است، افزود: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مساجد جهت تأثیرگذاری بیشتر باید در قالب‌های هنری به مخاطبان ارائه شود. نقش مساجد از ابتدای خلقت و پس از آن در زمان صدر اسلام و سپس پیش، حین و پس از انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست؛ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ارکان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه هر رکن مسجد نمی‌تواند برای مسجد برنامه‌ریزی کند، بلکه هر رکن تحت برنامه مسجد است، افزود: یکی از وظایف کانون‌های فرهنگی و هنر مساجد این است که در مسجد تحرک و فعالیتی ایجاد کنند تا مشارکت‌های مردمی در مسجد افزایش پیدا کند. کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید استعدادهای موجود در مسجد را شناسایی و سپس برای هر یک طرح و برنامه تعیین کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه مساجد در کشور اغلب با بهترین مواد ساخته می‌شوند اما در بعضی موارد کمک‌ترین کارکرد را دارند، گفت: مسجد صرفاً محلی برای عبادت و نماز جماعت نیست لذا مساجد باید در تمام ساعات روز فعال باشند و امام مسجد موظف است برای هر ساعت و دقیقه طرح و برنامه داشته باشد. آبادی مسجد به حضور نمازگزاران است.

امام‌ جمعه کرج با اشاره به اینکه مسجدی که برای تمامی سنین و اقشار طرح و برنامه دارد و تعطیلی ندارد و امام مسجد، امامت خود را مهم‌ترین کار می‌داند، نمازگزار دارد و آباد است، عنوان کرد: مساجد باید همچون دانشگاه محل یادگیری باشند و به بصیرت افزایی و روشنگری نیز توجه کنند. مسجد تراز انقلاب می‌تواند جوان مؤمن حزب اللهی و در تزار انقلاب تربیت کند؛ اگر مسجدی تزار شد، محله نیز تراز خواهد شد.

وی مسجد را یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها برای مهار آسیب‌های اجتماعی دانست و  با تأکید بر اینکه باید به مساجد نگاه تمدنی داشت، بیان داشت: با توجه به بیانیه «گام دوم انقلاب» که مسیر ۴۰ ساله آینده را ترسیم می‌کند، حرکت ما به سمت تمدن سازی و تمدن نوین اسلامی است لذا نهادی که می‌تواند تمدن سازی کرده و انسان تراز تمدن نوین اسلامی را تربیت کند، مسجد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار