داور جشنواره ملی تئاتر سنگر:

هنر و تئاتر مبارزه با ناهنجاری‌ها را نهادینه می‌کند

مسافرآستانه توجه به هنر در خانواده نیروهای مسلح را یک امر بسیار مهم دانست و گفت: برگزاری جشنواره تئاتر باعث خواهد شد ذوق، علاقه و اشتیاق، تربیت و مبارزه با ناهنجاری‌های موجود در جامعه در اعضای خانواده‌ها نهادینه شود.
کد خبر: ۵۱۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳ - 08March 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حسین مسافر آستانه»، «فرهاد قائمیان» داوران جشنواره ملی تئاتر سنگر و و خانواده مرحوم «علی سلیمانی» در آیین اختتامیه دومین دوره این رویداد هنری مورد تجلیل قرار گرفتند.

مسافر آستانه پس از دریافت تندیس این جشنواره با بیان اینکه از سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سرهنگ سزاوار به دلیل لطفی که به بنده داشتند کمال تشکر را دارم، اظهار داشت: من خودم را لایق تجلیل نمی‌دانم چراکه خیلی کار ویژه‌ای را در حوزه دفاع مقدس رقم نزده‌ام. 

این پیشکسوت تئاتر به حضور خود در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سال‌هایی که افتخار حضور در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را داشتم در کنار دوستان دیگر برنامه‌های خوبی را کار می‌کردیم که تا به امروز ادامه پیدا کرده است. 

مسافر آستانه تاکید: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی از مراکز فرهنگی است که از آغاز تا کنون در راستای مشخص و تعیین شده‌ای فعالیت خود را همچنان ادامه داده که گاه در اوج و گاه در فرود بوده اما هیچ‌گاه این فعالیت‌ها را قطع نکرده است. 

وی درخصوص جشنواره تئاتر سنگر گفت: این جشنواره از جشنواره‌هایی است که در حوزه هنرهای نمایشی کشور جایش خیلی خالی بود. توجه به نیروهای مسلح و هنر و خانواده‌های آن‌ها مهم است؛ این توجه برای این نیست که تعدادی از برادران نظامی ما برنده شوند بلکه نقش هنر در فعالیت‌ها و خانواده‌های آن‌ها، نقشی اساسی خواهد بود. 

این پیشکسوت تئاتر تاکید کرد: معضلاتی وجود دارد که به دلیل بی‌توجهی به هنرهای نمایشیدر جامعه پدیدار شده است و جامعه با آن‌ها روبرو است که خیلی از مراکز می‎بایستی در آن نقش آفرین باشند لذا باید از هنرهای نمایشی به عنوان یک فرصت تربیتی یاد کرد. هرجایی بحث جشنواره و تئاتر است همه به دنبال جایزه هستند درحالی که این نگاه ویژه تعداد اندکی است و کسانی که هنر کار می‌کنند، جامعه را به وسیله هنر تربیت می‌کنند. 

مسافرآستانه توجه به هنر در خانواده نیروهای مسلح را یک امر بسیار مهم دانست و عنوان کرد: این کار باعث خواهد شد ذوق، علاقه و اشتیاق و تربیت و مبارزه با ناهنجاری‌های جامعه در اعضای خانواده‌ها نهادینه شود و اگر همین اندازه که بنیاد حفظ آثار در این زمینه فعالیت دارد مجموعه‌هایی همچون آموزش و پرورش در تئاتر کار می‌کردند شاید با ناهنجاری‌های کمتری در جامعه روبرو بودیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار