فرمانده سپاه امام رضا (ع):

استمرار خط شهادت در بستر زمان/ عشایر پشتوانه انقلاب اسلامی هستند

سردار «غیاثی» گفت: عشایر و مرزبانان دلاور در تأمین امنیت پایدار نقش تعیین کننده‌ای دارند و به پشتوانه این غیورمردان دشمن نتوانسته به امنیت جمهوری اسلامی خدشه‌ای وارد کند.
کد خبر: ۵۱۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳ - 08March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم «سیدهاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع) امروز در یادواره ۱۸۰ شهید عشایری خراسان رضوی که در سالن ورزشی انقلاب شهرستان خواف برگزار شد، اظهار داشت: سوم شعبان حامل این پیام بزرگ است که راه انتظار ظهور از کربلا می‌گذرد و اگر بخواهیم به نهضت ظهور برسیم باید جانفشانی کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج مولود امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی هستند، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نهاد سپاه و بسیج را در کنار سایر نهادها تشکیل دادند و هر چقدر از عمر پربرکت انقلاب می‌گذرد انعطاف بسیج در مأموریت‌های مورد نیاز نظام بیشتر محسوس است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: روزی حضور سپاه و بسیج در دفاع مقدس و تأمین امنیت در جنوب غرب و شرق متبلور می‌شود و روزی در محرومیت‌زدایی و سازندگی تجلی پیدا می‌کند. این انعطاف را فقط بسیج مردمی به‌عنوان تشکلی که مولود انقلاب است، می‌تواند رقم بزند و اقدام عملی و میدانی مورد نیاز را متناسب با شرایط انجام دهند در حالی که هیچ ارتش کلاسیکی نمی‌تواند تا این حد منعطف باشد.

غیاثی تصریح کرد: بایستی به‌عنوان بسیجی و منتظر واقعی عمل کنیم تا انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) باشد. بسیجیان ایمان قلبی دارنددکه این فرمایش امام خمینی (ره) نیز محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در مسیر تداوم انقلاب اسلامی هیچگاه نباید مأیوس شد و اقدامات صورت گرفته را باید در مسیر انتظار بدانیم تصریح کرد: منتظر واقعی پیوسته برای تعالی اخلاقی تلاش می‌کند و نسبت به توطئه‌های دشمن هوشیار است و عنصر آگاهی را در زندگی مورد توجه قرار می‌دهد، او همواره باید شرایط انقلاب را بازشناسی کند و در مسیری که امام خمینی (ره) و شهدا ترسیم کردند ثابت قدم بماند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تأکید کرد: حاکمیت الهی در تاریخ اسلام بی‌سابقه بوده است. امروز ولی فقیه به‌عنوان نایب امام معصوم (ع) بر جمهوری اسلامی حاکم است؛ بر همین اساس باید شاکر نعمت انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

غیاثی گفت: امروز جمهوری اسلامی در برابر دسیسه‌های استکبار قرار دارد و در این تقابل به نقطه مشترک با دشمن نخواهد رسید لذا برای برخورد قاطعانه با هرگونه تهدید احتمالی باید همواره توانمندی دفاعی خود را همواره ارتقا دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شهادت یک جریان توقف‌ناپذیر و بخشی از فرهنگ ماست و برای انتقال این فرهنگ باید اندیشه‌های بلند حماسه‌سازان دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.

غیاثی افزود: ماندگاری جمهوری اسلامی ماحصل خون شهیدان است و باید آن را پاس بداریم؛ در همین راستا تکریم شهدا و توجه به فرهنگ شهید و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ باید توسط آحاد مردم در جامعه نهادینه شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) عنوان داشت: جمع غیور عشایر به‌واسطه روحیه سلحشوری که از آن برخوردار بودند در دوران دفاع مقدس افتخارات زیادی آفرید و این افتخار آفرینی شهدای غیور عشایر در حافظه ملت ایران اسلامی برای همیشه ماندگار خواهد شد.

وی با بیان این‌که عشایر امروز نقش فعالی در حفاظت از مرزها و انقلاب اسلامی دارند، گفت: عشایر در طول تاریخ نشان دادند مردمی وفادار به دین و کشور هستند. مسئولین در قبال وفاداری عشایر موظف هستند با استفاده از همه ظرفیت‌ها مشکلات موجود بر سر راه این قشر را برطرف کنند.

غیاثی با بیان اینکه ایران با وجود تهدیدات دارای امنیتی بی‌نظیر است ابراز داشت: امام خمینی (ره) از عشایر به‌عنوان ذخایر انقلاب نام برده‌اند. یکی از زمینه‌های وجود امنیت، عشایر و مرزبانان دلاور هستند و به پشتوانه این غیورمردان، دشمن نتوانسته به امنیت جمهوری اسلامی خدشه‌ای وارد کند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پایان به نقش‌آفرینی سپاه در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: سپاه به دلیل شرایط کرونا و محدودیت‌های اقتصادی در کنار انجام مأموریت‌های نظامی، با افتخار در خدمت مردم است و با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی در جهت محرومیت‌زدایی، برگزاری رزمایش کمک مومنانه و کمک به مراکز بهداشت و درمان انجام وظیفه می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها