مدیرکل زندان‌های خوزستان:

شهدا سند افتخار ملت و هویت تاریخی کشور هستند

«پیمان»، شهدا را سند افتخار ملت و هویت تاریخی کشور دانست و گفت: خدا را شاکریم که در اعیاد مبارک شعبانیه، نیمه شعبان، گرامیداشت روز پاسدار و روز جانباز شاهد حضور معنوی این شهید گمنام در بین کارکنان تلاشگر اداره‌کل زندان‌ها به میزبانی زندان مرکزی اهواز بودیم.
کد خبر: ۵۱۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲ - 09March 2022

شهدا سند افتخار ملت و هویت تاریخی کشورندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، مراسم تشییع شهید گمنام و تجدید عهد و پیمان مدیران، کارکنان و زندانیان زندان مرکزی خوزستان امروز با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و «پژمان پیمان» مدیرکل زندان‌های خوزستان در اهواز برگزار شد.

پیمان در این مراسم، شهدا را سند افتخار ملت و هویت تاریخی کشور دانست و اظهار داشت: خدا را شاکریم که در اعیاد مبارک شعبانیه، نیمه شعبان، گرامیداشت روز پاسدار و روز جانباز شاهد حضور معنوی این شهید گمنام در بین کارکنان تلاشگر اداره‌کل زندان‌ها به میزبانی زندان مرکزی اهواز بودیم. همه ما در هر جایگاهی که هستیم، موظف هستیم یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم چون امنیت و اقتدار امروز ما مرهون خون همین شهداست.

وی افزود: خیلی ها تصور می کنند که چرا باید تشییع شهید گمنام در مکانی مثل زندان ها برگزار شود اما باور کنید که تاثیر حضور معنوی این شهدا باعث تحولات زیادی بین زندانیان شده ‌به گونه‌ای که در یک تجربه موفق و در برنامه ای، سیصد زندانی رها شده با پیکر شهدای عزیزمان عهد و پیمان بستند که پس از آزادی به زندگی سالم روی بیاورند و خدا را شکر تاکنون گزارشی از بازگشت این آمار به مراکز ما ارائه نشده است.

مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: این یادواره و تشییع نمادین شهید گمنام با همت همکاران ما در زندان مرکزی اهواز و همراهی سردار مرادحاجتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد و همه شاهد تاثیر حضور این شهید گمنام در فضای زندان بودند به گونه ای که قسمت های مختلف به نوبت و نظم خاصی درخواست حضور بر پیکر شهید و ادای احترام به مقام شامخ این جوان رعنا و گمنام راه وطن شدند.

پیمان یادآور شد: برای اولین بار بود که چنین مراسم ارزشمندی در این سطح و در این محیط برگزار شد اما وعده می دهیم به پاس حرمت خون مطهر این شهدای عزیز، ادامه روند چنین مراسمات ارزشمندی را در همه مراکز و زندان‌های استان داشته باشیم.

وی افزود: زندانیان حاضر در این مرکز به دلایل مختلف دچار لغزش‌هایی شده‌اند و نیاز به معجزه محبت و البته تاثیرپذیری از حسنات نیکو و تاکیدات دین مبین اسلام و انتشار ارزش‌ها دارند تا امور اصلاح آن ها به بهترین شکل ممکن میسر شود و چه ارزش و مکتبی بهتر از تدریس درس ایثار، جهاد و شهادت که بالاترین ارزش‌هاست و وجود این شهدا که خود را فدای آسایش و امنیت ملت کردند همانا راه میانبر برای رسیدن به سعادت و رستگاری است.

مدیرکل زندان‌های خوزستان متذکر شد: این رویکرد فرهنگی و ارزشی را سرلوحه برنامه های خود در اصلاح امور زندانیان قرار می‌دهیم و از ظرفیت بی نهایت تاثیرگذار مکتب ارزشمند دفاع مقدس که همان تداوم فرهنگ عاشوراست بهره خواهیم برد و فضای معنوی حاکم بر محیط های مراکز اصلاحی استان را تقویت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار