مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری مراسم بزرگداشت «روز ملی راهیان‌نور» در کرمانشاه

سردار «باباخانی» گفت: مراسم بزرگداشت روز ملی راهیان‌نور ۱۹ اسفند به‌صورت همزمان در تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۱۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ - 09March 2022

برگزاری مراسم روز ملی راهیانور در کرمانشاهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز (چهارشنبه) در نشست ستاد بزرگداشت روز ملی راهیان‌نور که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت روز ملی راهیان‌نور روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ساعت ۱۱ به‌صورت همزمان در تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد، با حضور کاروان‌های راهیان‌نور و اعضای ستاد راهیان‌نور استان کرمانشاه، همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام «شمس‌الله جلیلیان» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان این‌که راهیان‌نور مسیری برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانشجویان و دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس است، گفت: اردو‌های راهیان‌نور فرصتی برای خودسازی انسان است که می‌تواند انتقال‌دهنده وقایع دوران دفاع مقدس به نسل جدید و آینده باشد.

وی بیان داشت: یکی از رویکرد‌های برگزاری اردو‌های راهیان‌نور، تبیین و انتقال دستاورد‌های دفاع مقدس است و باید برای این امر مهم، با تحقق «جهاد تبیین» به روایت‌های صحیح از حماسه‌های دوران دفاع مقدس بپردازیم.

سردار باباخانی گفت: در ۲ سال گذشته شیوع کرونا باعث شد تا کلیه سفر‌ها و برنامه‌های فرهنگی از جمله راهیان‌نور با تاخیر برگزار شود؛ اما جریان راهیان‌نور به‌صورت شخصی در سطح استان کرمانشاه و مناطق عملیاتی غرب کشور انجام می‌شد و هفت یادمان و ۲ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مرصاد و گیلانغرب، آمادگی کامل برای بازدید مسافران را داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از مهم‌ترین ظرفیت گردشگری در کشور به شمار می‌روند، تأکید کرد: کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری است که باید این ظرفیت‌ها به‌خوبی برای کاروان‌های راهیان‌نور معرفی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها