نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

عقبه و پایه اساسی بسیج، «مسئولیت» و «بصیرت» آن است

آیت‌الله «حسینی همدانی» گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، عقبه و پایه اساسی بسیج «مسئولیت» و «بصیرت» آن است.
کد خبر: ۵۱۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ - 09March 2022

عقبه و پایه اساسی بسیج، «مسئولیت» و «بصیرت» آن استبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، رزمایش توانمندسازی منطق نقشه مشترک اعتلای بسیج ویژه فرماندهان رده‌های تابعه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با هدف ایجاد محله اسلامی امروز با حضور و سخنرانی آیت‌الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در سالن همایش شهید چمران دهکده تفریحی اقامتی ایثار کوهسار برگزار شد.

آیت‌الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه به‌ویژه سالروز ولادت امام زین‌العابدین (ع) اظهار داشت: در زمانی که خبری از مباحث حقوقی نبود، رساله حقوق امام سجاد (ع) تحولی در مباحث حقوقی به وجود آورد.

وی با تأکید بر ضرورت همگرایی و پرهیز از هرگونه موازی کاری در مجموعه‌های فرهنگی به‌خصوص بسیج، مطرح کرد: برآیند همه‌ نیروها باید در موضوعات مشخصی متمرکز شود تا اثرگذاری لازم را داشته باشد. اکنون در چله دوم انقلاب قرار داریم و نسبت به گذشته پخته‌تر شده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب، سخن از تحول بوده و بسیج یکی از نهادهایی است که باید همواره در حال تحول و تحول گر جامعه باشد، تأکید کرد: بسیج مجموعه‌ای تکلیف گرا و الگویی برای سایر مجموعه‌هاست لذا باید با زنده‌بودن، زنده کردن، خوب و به‌موقع عمل کردن مرجعیت و الگو بودن خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه پاسدار به معنای نگهبان و مراقب است، افزود: این مراقبت و پاسداری باید دائماً در موضوعات و عرصه‌های مختلف صورت گیرد. سپاه و بسیج ولیده انقلاب بوده و خوب فهمیدن، به‌موقع و درست عمل کردن از ویژگی‌های بسیج و سپاه پاسداران و محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومان یکی از خوب فهمیدن‌ها و به‌موقع عمل کردن‌های این مجموعه است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد بسیج گفت: بسیج متوجه تکالیف الهی است لذا هر جا که به تخصص و توان آن نیاز بوده حاضر شده است. امام خمینی (ره) در بیانی می‌فرمایند: «تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران، یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.»

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه وظیفه گرایی، تکلیف گرایی و حضور مستمر در صحنه از ویژگی‌های تفکر بسیجی است، عنوان کرد: این فرهنگ به حدی توسعه پیدا کرده که اکنون الگوی بسیاری از کشورهای جهان شده است. بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، عقبه و پایه اساسی بسیج «مسئولیت» و «بصیرت» آن است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به طرح‌های بسیج از جمله حلقه صالحین بیان داشت:  این طرح هدف نیست بلکه پلی برای رسیدن به مقاصد بالاتر است. حلقه‌های صالحین به‌منظور فعال‌سازی جامعه و افزایش ظرفیت‌های اجتماعی و پیدا کردن و هم‌افزایی گروه‌های مختلف جامعه راه‌اندازی و اجرا شد که متأسفانه هنوز این مهم محقق نشده است.

امام‌جمعه کرج بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه و چراغ راه چهل‌ساله دوم انقلاب دانست و آن را به قانون اساسی تشبیه و خاطرنشان کرد: این بیانیه به‌تنهایی قابل‌اجرا نیست. رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی یکم خرداد سال ۱۳۹8 راهکار عملی بیانیه «گام دوم» را تشریح و تبیین کردند. کسی که به دنبال اجرایی کردن این بیانیه باشد، نمی‌تواند این سخنرانی را نادیده بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه روح حاکم بر بیانیه «گام دوم» امید و امیدآفرینی است، افزود: امید و امیدآفرینی در جامعه از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است لذا اگر ما مجاهدان جبهه حق هستیم، باید ذیل مدیریت الهی ولی عمل کنیم. «جهاد تبیین» یکی از مواردی است که اگر به‌خوبی صورت گیرد، خود موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود. اگر می‌خواهیم امیدآفرینی کنیم، باید امید را باور کرده باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه بزنگاه رزمایش توانمندسازی منطق نقشه مشترک اعتلای بسیج «امید» است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تأکید این رزمایش بر محله محوری است، اگر به مساجد رجوع نکنیم، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت. مسجد تراز، محله را تراز می‌کند و جامعه تراز از محلات تراز تشکیل می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه مسئولین ابتدای انقلاب همگی مسجدی بودند و با تأکید بر ضرورت متمرکز بودن و انجام کار هدفمند با اولویت، اظهار داشت: مدیری که در مسجد پرورش‌یافته باشد می‌تواند کار جهادی انجام دهد و اهل اختلاس و رانت نیست؛ بدون طرح و برنامه نمی‌توان کار قابل‌توجه ای انجام داد.

وی با اشاره به اینکه بسیج معین امام مسجد است، اضافه کرد: تمامی کارها و امور مسجد حول امام مسجد می‌چرخد و بسیج باید همراه و معین امام باشد نه اینکه در مقابل او بایستد. وقت به‌سرعت می‌گذرد و کار فراوان است؛ باید وسط میدان بود و با قدرت و سرعت کار را پیش برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها