معرفی سرداران شهید خراسان جنوبی (4)

«رجبعلی آهنی» شهیدی که روحیه ایثارگری بالایی داشت

«رجبعلی آهنی» فرزند داد خدا در تیر 1334 در قریه سلطانی از توابع شهرستان نهبندان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود و در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۶۱ در منطقه «سومار» به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۱۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۳ - 15March 2022

«رجبعلی آهنی» شهیدی که روحیه ایثارگری بالا داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، شهید «رجبعلی آهنی» فرزند داد خدا در سوم تیر 1334 در قریه سلطانی از توابع شهرستان نهبندان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

در سن سه سالگی پدرش را از دست داد و دوران کودکی را در روستای زادگاهش به مکتب خانه قرآن رفت و تحصیلات ابتدایی‌اش رادر همانجا به پایان رساند و مشکلات زندگی او را مجال به درس خواندن نداد و علی‌رغم سن کم و خردسالی، بار زندگی را به دوش کشید.

فعالیت شهید در این سنین بیشتر پرداختن به امورات کشاورزی و دامداری بود و در سن 13 سالگی روستا را ترک و به تهران رفت و در آنجا در شرکت « فاردارو» و در قسمت پخش دارو، همچنین در کارهای بانکی شرکت، دو سال کار کرد.

در سال 1354 داوطلبانه خود را به حوزه نظام وظیفه معرفی و به سربازی اعزام شد. چهار ماه آموزشی را در تربت حیدریه به پایان رساند و بعد از این مدت به تهران اعزام و مدتی از خدمت سربازی خود را در تهران و سپس در خاش سپری و پس از اتمام دوران سربازی به بیرجند آمده و در شرکت « پی‌ریز» در محمدیه بیرجند حدود یک سال به کار مشغول شد.

 این شهید والامقام با حضور در تظاهرات همگام با سایر مردم به فعالیت‌های انقلابی بر علیه رژیم پهلوی پرداخت و در جریان کشتار 17 شهریور بر علیه رژیم شاه نقش فعالی داشت و سپس مجدداً به بیرجند بازگشت و در تظاهرات و راهپیمایی‌ها رهبری گروه‌های مردمی را به عهده گرفت.

روحیه ایثارگری بالایی داشت و از مشکلات دوران انقلاب هیچگونه واهمه‌ای نداشت. همه را بر علیه شاه تحریک می‌کرد و با پیروزی انقلاب به کمیته انقلاب اسلامی پیوست و با قاطعیت بر علیه ضد انقلاب و عوامل رژیم شاه می‌پرداخت.

شهید «رجبعلی آهنی» با شروع و اوج‌گیری تحرکات و توطئه‌های ضد انقلابان و سیلی خوردگان از دستان پر صلابت مردم ایران در کردستان، برای سرکوبی آنان به آنجا رفت ولی زمانی‌که جنگ تحمیلی آغاز شد، پس از طی نه ماه دوره آموزشی داوطلبانه عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در عملیات‌های بسیاری شرکت و بارها حماسه‌ها آفرید و چندین مرتبه هم مجروح شد.

در حالی که به خاطر لیاقت و شایستگی‌اش به معاونت تیپ ۲۱ امام رضا منصوب شده بود، در عملیات «مسلم‌بن‌عقیل» در تاریخ ۲۵ آبان۱۳۶۱ در حال عبور از میدان مین در منطقه «سومار» به شهادت رسید.

دوستانش نتوانستند پیکر مطهر شهید «رجبعلی آهنی» را به سبب حجم سنگین آتش دشمن به عقب منتقل کنند و به همین سبب پیکر شهید رجبعلی ۱۸ سال در مناطق جنوب کشور باقی ماند و سرانجام در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۸۰ درشهر بیرجند به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها