شهید شرع پسند معلم عملی اخلاق بود

حاج علی کرمی در خصوص ویژگی‌های بارز شهید شرع پسند می‌گوید: شهید شرع پسند معلم نمونه اخلاق بود، او اخلاق را تئوری آموزش نمی‌داد بلکه معلم عملی اخلاق بود و در همه عرصه‌های خطر پیشتاز و جلودار قافله بود.
کد خبر: ۵۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ - 12August 2015

شهید شرع پسند معلم عملی اخلاق بود

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، "مهدی شرع پسند" تحصیلاتش را تا مقطع فوق دیپلم ادامه داد و پس از آن شور انقلابی را که از کودکی در خود پرورش داده بود هدایت نموده، فعالیتهایش را به صورت ارتباطی قوی با شهر قم مخصوصاً با آیت الله مشکینی ادامه داد.

او اعلامیههای آیات عظام را به کرج آورده، تکثیر میکرد و این امر باعث شد که بارها دستگیر و راهی زندان شود. با پیروزی انقلاب تلاشش دو چندان گشت بطوری که بعد از مدتی فعالیت در کمیته انقلاب اسلامی در سال 1358 به فرمان امام و مقتدایش، خمینی کبیر(ره) وارد سپاه پاسداران شد و همزمان مسئولیت بسیج شهرستان کرج را نیز به عهده گرفت.

پس از حمله ناجوانمردان بعثیها به خاک میهنمان، مهدی ماندن را جایز ندانست و خود را آماده پذیرش مسئولیتهای بزرگتر و سختتر نموده، راهی جبهههای غرب و جنوب شد. در غرب فرماندهی گروهی از دلاورمردان کرج را بر عهده داشت و توانست به یاری دوستانش سنندج از لوث ضدانقلاب پاکسازی نماید. فرماندهی گردان و مسئولیت عملیات تیپ المهدی(عج)، فرماندهی تیپ سلمان فارسی (از لشکر 27 محمد رسول الله) و سرپرستی عملیات تیپ نبیاکرم(ص) و ...از جمله خدماتی است که ایشان در حق سپاه اسلام و انقلاب ارایه نمودهاند. در این مدت بارها مجروح شد و بعد از بهبودی نسبی دوباره به میدان مبارزه بازگشت. اطرافیانش با هر درجه و سمتی او را فرماندهی خوش خلق، شجاع، مهربان و متواضع یافتند و به حق شهادت تنها پاداش این مردان خداست. سرانجام در عملیات والفجر 5 (سیام بهمن ماه سال 1362) روحش زائر حریم الهی گردید.

فرازی از وصیت نامه شهید

پس از خواندن وصیت نامه برادر شهید مسعود آخوندی که براستی از صالحین بود به این فکر افتادم که حتما وصیت نامهای بنویسم.

در دفعات قبلی هرگز موفق به این امر نشده بودم و همین توفیق کنونی را درنوشتن به فال نیک گرفته و از خدای خویش طلب شهادت مینمایم که براستی آسانترین راه برای رسیدن به رستگاری و فلاح است.

شهادت میدهم به یگانگی قادر متعال که پروردگار عالمیان است و نیز شهادت میدهم به حقانیت تمامی پیامبرانی که از طرف او برای هدایت بشر آمدهاند و نیز به دنباله همه پیامبران به خاتمیت حضرت محمد(ص) که هدف خلقت جهان و اقرب موجودات به خداوند متعال بود.

شهادت میدهم که امامان شیعه برحقاند و جانشینان امام عصر(عج) که فقهای عادل متقی باشند برحقاند و یقین دارم که خداوند عادل است و بنابراین عدل بایستی عالمگیر باشد و بی عدالتی در همه وجوهش محکوم و مذموم است. معاد و قیامت حق است و لازمه عدل خداوندی است.

در همین جا فرصت را مغتنم شمرده و با یادآوری تعاریفی که در قرآن از قیامت شده به رحمت خداوند پناه برده و طلب بخشش گناهان خود رامی نمایم که از همه مهربانان، مهربانتر است.

و اما در مورد خانواده:

اولا از پدر و مادرم کمال سپاسگزاری را دارم به خاطر زحماتی که برای من کشیدهاند و تربیتی که مرا نمودهاند و سپس از برادران و خواهرانم که الحق برادران و خواهران نیکویی بودند و من از آنها مداوم درس میگرفتم و بعد همسر فداکار و با ایثار که دنیا را که سخت به او روی آورده و در برابر چشمش خودنمایی میکرد، به خاطر اسلام ترک گفت.

من ضمن طلب بخشش از همه آنها توصیه مینمایم که به اسلام و نیز رهبری فعلی آن امام خمینی و رهبران بعدی سخت وفادار و نسبت به دنیا بی اعتنا باشند.

چند تن از برادرانم بودهاند که نسبت به من سمت معلمی داشتهاند و تا این کاغذ را بخوانند میدانند که منظورم آنهایند، از خداوند برای آنها توفیق در راه خدا نسبت به اسلام و مسلمین میطلبم.

به برادران بسیج که من بسیار مشتاق و حریص در خدمتگزاری به آنها بوده و هستم، توصیه مینمایم به اینکه خود را به اخلاق اسلامی بیارایند و با مردم و با خود تواضع و مهربانی و صداقت و اخلاص و...رفتار نموده و بسیار مطالعه کنند.

قرآن و نهج البلاغه و کتب حدیث و تاریخ زیاد بخوانند. در تعهدی که با خداوند متعال بستهاند پابرجا باشند و نسبت به امام با تمام توان وفادار باشند و این انقلاب را به ثمر برسانند که چشم تمامی انبیاء و اولیاء، تمامی شهیدان و بخصوص سیدالشهداء(ع) و چشم تمام مردمان مستضعف روی زمین و چشم نسلهای آینده و بالاتر از همه نظر خداوند متعال به دستهای ضعیف است که چگونه عمل میکنیم؟

حرفهای بسیار هست که میخواهم بنویسم ولی فرصت کم است اگر شهادت به تأخیر افتاد در فرصتهای بعدی خواهم نوشت. ان شاءالله

مهدی شرع پسند

مردادماه 1360- گیلان غرب

فرمانده تیپ نبی اکرم (ص)

***

شهید شرع پسند معلم عملی اخلاق بود

حاج علی کرمی از فرماندهان ارشد سپاه در خصوص ویژگیهای بارز شهید شرعپسند میگوید: شهید شرع پسند معلم نمونه اخلاق بود، او اخلاق را تئوری آموزش نمیداد بلکه معلم عملی اخلاق بود و در همه عرصههای خطر پیشتاز و جلودار قافله بود و به همین دلیل با آغاز جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن بعثی و غائله کردستان ایشان با اولین گروه اعزامی از کرج به کردستان اعزام شد و بعنوان فرمانده گروه در پاکسازی شهر سنندج و شکستن محاصره معروف باشگاه افسران و پادگان ارتش حماسهها آفریدند و نقش تعیین کنندهای را ایفا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار