مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر:

طرح بیمه اجتماعی فراگیر محرومان در راستای برقرای عدالت اجتماعی است

برقراری گفت: طرح بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای عدالت اجتماعی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلی نظام و برنامه دولت مردمی و وزارت صورت گرفت‌.
کد خبر: ۵۱۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ - 09March 2022

طرح بیمه اجتماعی فراگیر محرومان در راستای برقرای عدالت اجتماعی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مراسم رونمایی از طرح بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با حضور رییس کمیته امداد، وزیر کار و رفاه اجتماعی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی و برخی معاونین برگزار شد.

در این مراسم، بیت الله برقراری، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این طرح در راستای عدالت اجتماعی و منویات رهبری و سیاست‌های کلی نظام و برنامه دولت مردمی و وزارت صورت گرفت‌.

وی افزود: با همکاری کمیته امداد و بهمزیستی ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار افراد، احصا شده است و مقدمات تحت پوشش قرار گرفتن آن‌ها صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بیمه تامین اجتماعی، اقشار محروم و کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه را پوشش می دهد و باعث می شود اقشار کم درآمد و مشکلات آن‌ها کاهش یابد.

برقراری، تاکید کرد: با اجرای این طرح ۳۸ درصد جمعیت صندوق افزایش خواهد یافت.

وی گفت: حدود ۸۰۰ هزار مددجوی بدون بیمه کمیته امداد و ۳۰۰ هزار مددجوی حمایت بهزیستی به افراد بیمه شده صندوق اضافه می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: همچنین در این طرح،۱۰ هزار نفر در میراث فرهنگی و ۲۰ هزار معرفی شدگان وزارت شدگان جهاد کشاورزی و ۵۰ هزار نفر عشایر. ۷۰ هزار نفر قالیبافان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی ابراز کرد: ۶۰۰ هزار از زنان روستایی و عشایری فاقد بیمه اجتماعی نیز در این طرح پوشش داده می شوند.

برقراری خاطرنشان کرد: این طرح کاملا در راستای تحقق عدالت اجتماعی و متولیان رهبری و برنامه های دولت سیزدهم است و با حمایت‌های وزیر و نمایندگان مجلس اعتبار اجرای آن دیده شده و این طرح در سال آینده اجرا خواهد شد. کما اینکه قبلا دربعره منابع مالی نگران بودیم اما مجلس این نگرانی را رفع کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار