قاضی زاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

ثبت اطلاعات بیش از ۲ میلیون خانواده شهید و جانباز/ فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی و اقتدار ایران است

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه تا به امروز ملت ایران برای پایداری این کشور ۲۲۲ هزار و ۹۷۰ شهید، ۶۷۱ هزار و ۷۴۵ جانباز تقدیم کرده است، گفت: اطلاعات بیش از دو میلیون خانواده شهدا و جانبازان ثبت شده است.
کد خبر: ۵۱۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ - 11March 2022

به دنبال ایجاد اتحادیه بنیادهای شهید محور مقاومت هستیمبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه با بیان اینکه یکشنبه ۲۲ اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید به دستور امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: مقام شهید مقام والایی است و در لسان امامین هم شهید، شخص افضل اشخاص نامیده است. با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۲ اسفند به نام «روز شهید» نامیده شد و بنیاد شهید هم با دو هدف اصلی تشکیل شد.

وی افزود: هم در سیاست‌های کلی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در قوانین کشور دو مأموریت اصلی برای بنیاد شهید دو مأموریت دارد، یک ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیگری تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

قاضی زاده بیان کرد: تا به امروز ملت ایران برای پایداری این کشور ۲۲۲ هزار و ۹۷۰ شهید، ۶۷۱ هزار و ۷۴۵ جانباز تقدیم کرده و همچنین بیش از ۴۳ هزار آزاده و اطلاعات بیش از دو میلیون خانواده شهدا و جانبازان ثبت شده است.

رئیس بنیاد شهید تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی و اقتدار ایران است و توانسته امنیت برای کشور بیاورد. آن چیزی که دشمنان را از حمله و تجاوز به ایران می‌ترساند همین حس شهادت و از خودگذشتگی است.

وی ادامه داد: یک دستگاه به نام بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند تمام اهداف در حوزه شهادت و فرهنگ را اجرا کند و تمام دستگاه‌های فعال در این حوزه باید کمک کنند تا فرهنگ ایثار و شهادت را در کشور زنده نگه داریم.

قاضی زاده هاشمی گفت: به دنبال ایجاد اتحادیه بنیادهای شهید محور مقاومت هستیم و با کشور لبنان و سایر کشورهای مقاومت هم رایزنی کرده‌ایم.

رئیس بنیاد شهید گفت: ۱۲ میلیون سند از آثار شهدا جمع آوری کردیم و عرضه دو  هزار و ۳۸ عنوان کتاب عرضه و همچنین ساخت ۳۰۰ ساعت فیلم از دیگر کارهای فرهنگی بنیاد شهید بوده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار