رئیس مجلس خبرگان:

پژوهشگر حوزه حکومت اسلامی از نیازهای روز جامعه غافل نباشد

آیت الله جنتی گفت: پژوهشگر حوزه حکومت اسلامی نباید از نیازهای روز جامعه و حل مسائل پیش روی نظام اسلامی غافل باشد.
کد خبر: ۵۱۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ - 11March 2022

پژوهشگر حوزه حکومت اسلامی از نیازهای روز جامعه غافل نباشدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری روز جمعه در پیامی به سومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در قم آورده است: ضرورت ایجاد ساختارهای اعمال حاکمیت و قدرت به منظور ساماندهی زندگی اجتماعی و حل و فصل منازعات و اختلافات، در همه نظام های فکری امری بدیهی و غیرقابل انکار به نظر می رسد.

وی در این پیام با بیان اینکه ادیان الهی در مسیر ترسیم راه سعادت دنیا و آخرت انسان ها به حکومت نگاه ویژه داشته اند، خاطرنشان کرد: ضرورت وجود حکومت اسلامی در همه فرمان های شرع مقدس به وضوح قابل مشاهده است، تا جایی که فقها و علمای شیعه تشکیل حکومت بر مدار فقه و فقیه را امری بدیهی دانسته اند.

رئیس مجلس خبرگان در این پیام اصلی ترین علت این رویکرد شریعت به حکومت و حکمرانی را ناشی از نقش سازنده این عامل در تحقق اهداف دین دانست و گفت: اکنون به برکت انفاس قدسیه امام راحل(ره) و جانفشانی های امت آگاه، حکومتی بر مبنای دین در جامعه ایران محقق شده تا آرزوی صالحان عالم برای زندگی در سایه امامت امام عدل و آموزه های اسلام تحقق یابد.

وی در این پیام با بیان اینکه امروز حراست و پاسداری از این مهم برعهده همه کسانی است که در هر جایگاه و موقعیتی قرار دارند اظهار داشت: تبیین و ترویج اصول مبانی و پایه های نظریه مردم سالاری دینی به عنوان اساس نظام جمهوری اسلامی ایران و تبیین جایگاه دین و نقش عنصر مردم در این ساختار سیاسی امری ضروری و حیاتی است.

جنتی در ادامه این پیام با اشاره به نیاز تمدن نوین اسلامی به نظریه پردازی و ارائه دقیق ایده مردم سالاری دینی در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی، تصریح کرد: پژوهشگر حوزه حکومت اسلامی نباید از نیازهای روز جامعه و حل مسائل پیش روی نظام اسلامی غافل باشد.

وی در پایان این پیام بر ضرورت طراحی نظام مطلوب مبتنی بر آموزه های دین و الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: جهاد تبیین وظیفه قطعی و فوری همه پژوهشگران حوزه حکومت اسلامی است و باید دستاوردها، ظرفیت ها و چشم اندازهای قانون اساسی جمهوری اسلامی، نقش حاکمیت دین در پیشرفت امور و نقش نظام اسلامی در تحقق حقوق مردم به خوبی برای آحاد مردم تبیین شود.

مراسم تجلیل از آثار برگزیده و شایسته تقدیر کتاب سال حکومت اسلامی و همچنین رونمایی از ویراست چهارم نرم افزار حکومت اسلامی و کتاب و لینک نمایه مقالات با حضور جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و قرائت پیام حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در قم برگزار شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار