بنابر اعلام منابع عراقی؛

پایگاه‌های موساد در اربیل هدف حمله موشکی قرار گرفتند

براساس گزارش منابع عراقی ۱۲ موشک به پایگاه‌های موساد در اربیل اصابت کرد و آژیر‌های خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل نیز به صدا درآمد.
کد خبر: ۵۱۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ - 13March 2022

پایگاه‌های موساد در اربیل هدف حمله موشکی قرار گرفتندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری عراق از شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب در شهر اربیل در کردستان عراق خبر دادند.

طبق این گزارش، ده‌ها انفجار شهر اربیل را لرزاند. همچنین آژیر‌های خطر در نزدیکی پایگاه الحریر، فرودگاه اربیل و مجتمع صلاح الدین به صدا درآمدند.

طبق این گزارش، ده‌ها راکت به مجتمع زیرین در استان اربیل، یکی از پایگاه‌ها و خوابگاه‌های نظامی آمریکا برخورد کرد.

یک منبع خبری همچنین افزود: ۱۲ موشک به پایگاه‌های موساد در اربیل اصابت کردند.

همچنین رسانه‌ها از آتش‌سوزی در پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر دادند. آژیر‌های خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل نیز به صدا درآمد.

در پی این حادثه، تعداد زیادی از هواپیما‌های نظامی آمریکا در آسمان اربیل به پرواز درآمدند و حمل‌ونقل غیرنظامی هوایی نیز در منطقه متوقف شد. درب‌های سفارت آمریکا در بغداد نیز بسته شد.

صابرین نیوز در خبر‌های تکمیلی تاکید کرد که ۱۴ موشک ١٢٢ میلی‌متری گراد به پایگاه موساد در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد.

منابع خبری همچنین از اصابت چند راکت به نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل خبر دادند.

هدف قرار گرفتن ۲ مرکز موساد

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد که دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل مورد حمله موشکی بالستیک قرار گرفتند.

فرماندار اربیل اصابت چند راکت به این منطقه را تأیید کرد. وی گفته که هنوز مشخص نیست دقیقاً کجا مورد هدف قرار گرفته‌است.

مسئول ارتباطات رسانه‌های خارجی کردستان عراق درباره حمله موشکی به نقاطی از اربیل نوشته است که تحقیقات درباره این حمله ادامه دارد و تا این لحظه این حادثه هیچ مجروحی نداشته است.

در همین حال، مدیر فرودگاه اربیل گفت که هیچ راکتی به داخل این فرودگاه یا نزدیکی آن اصابت نکرده است.

‏وزارت بهداشت اقلیم کردستان اعلام کرده که تاکنون به دنبال حمله موشکی زخمی شدن کسی گزارش نشده است، اما خبرنگار ایران اینترنشنال در کردستان عراق اعلام کرده که که تعداد زخمی‌ها بالاست.

طبق ویدئو‌های منتشرشده ساعت برخورد موشک‌ها ۱:۲۰ دقیقه بامداد است. صابرین‌نیوز درباره این زمان نوشت: «به هیچ‌ وجه تصادفی نیست.»

وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به شبکه «سی‌بی‌اس» اعلام کرد: «هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچیک از تأسیسات دولتی آمریکا وجود ندارد. این حادثه توسط دولت عراق و دولت منطقه کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آن‌ها ارجاع می‌دهیم. ما این حمله شرورانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها