یادداشت/ روزبه قمصری

خم شدن کمر موساد در بن‌بست شکست‌های ناتمام

شکست‌ها و ناکامی‌های متعددی که در چند سال اخیر رژیم صهیونیستی تجربه کرده از یک سو زمینه پاکسازی در ارتش را کلید زده و از سویی دیگر ضعف و ناکارآمدی این سازمان امنیتی و اطلاعاتی را به رخ مقامات «تل‌آویو» کشیده است.
کد خبر: ۴۸۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۲ - 17November 2021

خم شدن کمر موساد در بن بست شکست‌های ناتمامگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ رژیم صهیونیستی که در نیم قرن اخیر با تکیه بر سازمان و دستگاه اطلاعاتی به ظاهر قدرتمند خود تا امروز دوام آورده و بقای خود را تضمین کرده در چند سال اخیر با موجی از شکست‌ها و ناکامی‌هایی روبرو شده که به نظر می‌رسد سرانجام آن سست شدن و ویرانی پایه‌های این رژیم سراسر جعل و اشغالگری است.

در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر شکست‌های پی‌در‌پی رژیم صهیونیستی را در چندین پرونده امنیتی که از سر گذرانده مورد بحث و بررسی قرار بدهیم باید به این موضوع بسیار مهم بپردازیم که نقطه آغاز این ناکامی‌ها به جنگ غزه برمی‌گردد. جنگی که تشکیلات پرمدعا و پر سر و صدای موساد که صد البته به دنبال تبلیغات رسانه‌های غربی تا این اندازه بزرگ شده بود نتوانست نه تنها مخفیگاه‌های نیرو‌های مقاومت را کشف کند که حتی از شناسایی و تاکتیک‌های نیرو‌های مقاومت در حمله به شهر‌های اسرائیل عاجز ماند.

اوج ناتوانی و ضعف دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آنجایی برای مقامات این رژیم جعلی نمایان شد که این سازمان عریض و طویل اطلاعاتی حتی نتوانست از تاکتیک‌ها و روش‌های نیرو‌های مقاومت که از آن برای غلبه و برتری پیدا کردن بر سامانه «گنبد آهنین» استفاده کردند نیز اطلاعاتی را کسب کند. حال اینکه شرایط مطلوب برای چنین دستگاه اطلاعاتی این موضوع بود که بتواند حتی قبل از شروع چنین جنگی از تاکتیک طرف مقابل که نیرو‌های مقاومت باشند آگاهی پیدا کند.

آن چیزی که برای تمامی کارشناسان نظامی و اطلاعاتی در این میان مشخص و روشن بود، نبود اشراف اطلاعاتی موساد برای جغرافیا و نیرو‌های مقاومت فلسطین بود. زیرا آن‌ها در این جنگ توانستند با استفاده از تاکتیک‌هایی که در جنگ‌های نامنظم استفاده می‌شود و با بهره‌گیری از اصول فریب و استتار ضمن فریب نیرو‌های نظامی اسرائیل از تیررس سلاح‌های آن‌ها نیز در امان بمانند.

نکته دیگری که موجب شد تا دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) بیش از پیش زیر سوال برود حمله‌های هکری است که در چند ماه اخیر خواب راحت را از خیال مقامات این رژیم ربوده است. دامنه وسعت و تخریب این حمله‌ها تا آنجایی گسترش یافته است که شاهد هک گردان اسرائیلی «آلفون» توسط گروه هکری به نام «عصای موسی» بودیم. در این عملیات هک اسامی، آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس محل سکونت صد‌ها سرباز ارتش رژیم صهیونیستی در سایتی به نام «دارک نت» و همچنین در گروه‌های تلگرامی منتشر شده است.

سلسله ناکامی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و عملیاتی رژیم صهیونیستی تا آنجا پیش رفته است که صدای رسانه‌های مختلف این کشور را هم درآورده است. این ناکامی‌ها آنقدر عمیق و بزرگ بود نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آخرین ماه‌های حضور خود در پست نخست وزیری، رئیس سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) را تغییر داد و «دیوید بارنیا» را به جای «یوسی کوهن» در این سمت قرار داد. نکته جالب اینجا بود که این تغییر در پست ریاست این سازمان اطلاعاتی درست چند روز بعد از آتش‌بس در غزه صورت گرفت.

ضربه دیگری هم که سازمان جاسوسی اسرائیل دریافت کرد و این عامل هم به سایر موارد دیگری اضافه شد تا این آشفتگی در دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم بیش از پیش خودنمایی کند با خاک یکسان شدن مرکز اطلاعاتی «موساد» در اربیل عراق توسط گروه‌های مقاومت عراقی بود. این موضوع موجب شد تا تمامی فعالیت‌های جاسوسی اسرائیل در عراق لو برود.

سپس نوبت به ضربه کاری دیگری بود که رژیم صهیونیستی از هکر‌های ایرانی بخورد. درست چندی پیش بود که گروه هکری ایرانی به نام «سایه سیاه» اقدام به هک و سرقت اطلاعات شرکت اینترنتی «سایبرسرو» کردند. در این حمله گروه هکری ایرانی به اطلاعات فراوانی از مشاغل مختلف کشور اسرائیل دست پیدا کردند که این موضوع نیز ضربه سنگین دیگری بر پیکره ضعیف شده و آسیب پذیر رژیم صهیونیستی وارد آورد.

ناکامی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه داشت تا اینکه «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در پیش‌بینی تلخ و نگران‌کننده برای مقامات این کشور تهدیدات آینده‌ای که متوجه این کشور است را در حوزه‌های جدیدی، چون اقتصاد ارزیابی کرد و حتی هشدار داد که حملات آینده می‌تواند اختلال و فلج شدن سیستم‌های فراوانی را در این کشور به دنبال خود داشته باشد.

در پایان با توجه به تمامی موارد و مطالب گفته شده باید به این موضوع اشاره کنیم که حالا که نقاط ضعف رژیم صهیونیستی در حوزه اینترنت و سایبر نمایان شده است مقامات این کشور باید از امروز به بعد خود را برای حمله‌های پرشمار و ویرانگر سایبری که موجب سرقت و افشای اطلاعاتی فراوانی از آن‌ها خواهد شد آماده کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار