نقش رژیم صهیونیستی در جاسوسی از ساکنان اراضی اشغالی

رژیم صهیونیستی سابقه فروش تجهیزات ردیابی و جاسوسی را به کشور‌های جهان در کارنامه خود دارد.
کد خبر: ۵۰۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ - 09February 2022

نقش رژیم صهیونیستی در جاسوسی از ساکنان اراضی اشغالی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی گزارش‌هایی از جاسوسی پلیس این رژیم از شهروندان اراضی اشغالی منتشر کردند.

در جدیدترین مورد از این گزارش‌ها که با جنجال‌ها و واکنش‌های بسیاری همراه شده، پایگاه «کالکالیست» افشا کرده که پلیس این رژیم به مدت چند سال با استفاده از جاسوس افزار «پگاسوس» بدون مجوز دادگاه از شهروندان جاسوسی کرده است.

«هاآرتص» در این باره می‌نویسد «دیپلماسی نرم افزار‌های جاسوسی اسرائیل امتداد تاریخ خونین طولانی فروش تسلیحات آن است.»

این رسانه صهیونیستی می‌نویسد «فروش تسلیحات همیشه ابزاری برای ارتقای سیاست‌های خارجی و امنیتی اسرائیل و آنچه که آن‌ها به عنوان منافع ملی تعریف می‌کنند، بوده است.»

به گزارش «فرانس ۲۴»، کارشناسان هشدار می‌دهند که استفاده از جاسوس افزار پگاسوس ساخت رژیم صهیونیستی برای نظارت، بر افراد و سیاستمداران در سراسر جهان می‌تواند خطرات دیپلمماتیک «توسعه و صادرات فناوری سرکوبگرانه» را به همراه داشته باشد.

شرکت «ان اس او»، رژیم صهیونیستی گزارش رسانه‌ها مبنی بر ارتباط پگاسوس با ردیابی گسترده را تکذیب می‌کند و می‌گوید که تمامی فروش‌های فناوری پگاسوس از سوی این شرکت با تایید وزارت جنگ رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

تحقیقات مختلف در ماه‌های اخیر فهرستی از ۵۰ هزار شماره تلفن همراه را گزارش داده اند که گمان می‌رود از سال ۲۰۱۶ توسط مشتریان ان اس او، به عنوان افراد هدف شناساسی و یا هک شده باشند.

فرانس ۲۴، می‌نویسد «کارشناسان اسرائیلی سابقه طولانی این رژیم را در استفاده از صادرات تسلیحات برای تقویت روابط دیپلماتیک یادآوری کردند، اما هشدار می‌دهند که فروش رو به رشد سیستم‌های نظارتی می‌تواند آسیب بیشتری به همراه داشته باشد تا سود.»

یکی از کارشناسان موسسه مطالعات امنیت داخلی در «تل آویو» می‌گوید «گاهی اوقات خسارت بیشتر از سود است.»

به گفته او، «دسترسی به نرم افزار‌های نظارتی تنها دلیل تعمیق روابط اسرائیل با کشور‌های عربی نیست، اما در این زمینه کمک کننده است.»

«جاناتان کلینگر»، وکیل حقوق سایبری و متخصص حریم خصوصی در اراضی اشغالی با این امر که «اسرائیل توسعه دهنده فناوری سرکوبگرانه است» موافق است.

این کارشناس، می‌گوید «یک مشکل بزرگ این است که صادرات گزارش شده ان اس او، طبق قوانین اسرائیل جرم محسوب نمی‌شود.»

«کلینگر» از «مدل تجاری ناگوار» انتقاد کرده که رژیم صهیونیستی بر اساس آن از سیستم‌های نظارتی و جاسوسی علیه ساکنان فلسطین و نوار غزه و جاسوسی از آن‌ها استفاده می‌کند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار