رونمایی از «مناجات نامه شهدا» در سمنان

به مناسبت روز ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا کتاب «مناجات نامه شهدای استان سمنان» رونمایی شد.
کد خبر: ۵۱۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ - 13March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، به مناسبت روز ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا کتاب مناجات نامه شهدای استان سمنان  با حضور حجت‌الاسلام «مرتضی مطیعی» نماینده ولی‌فقیه و سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان و جمعی از خانواده شهدا در دفتر امام جمعه سمنان رونمایی شد.

این کتاب ۲۶۴ صفحه‌ای توسط «محمد احسانی» گردآوری  و انتشارات ستارگان پرفروغ دامغان در سال ۱۴۰۰ به سفارش و حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در قطع رقعی چاپ و منتشر نموده است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

این کتاب نگاهی کوتاهی ازسر ارادت به روشنایی رفع دعا‌ها و مناجات بهترین بندگان خدا داشته‌است. جان‌های تشنه‌ی مشتاق نیایش، که نشان‌دهنده‌ی عمق و اندازه‌ی عرفانی است که نیایشگران جاویدان از خدای خویش داشته‌اند.

دست‌مایه‌ای بزرگ و انبوه برای آنان که به هر که به هر روی پایه در این راه خواهند نهاد و به جستار و تامل در این نیایش‌ها خواهند نگریست و آن را ره توشه‌ی سفر آسمانی خویش خواهند کرد.

مناجات‌نامه شهدا ازجمله صمیمی‌ترین رویارویی‌های بیانی با خداوند است و آنچه به این صمیمیت، رنگ دیگری می‌بخشد چهره واضح و کاملی است که در این نیایش از خدای خویش تصور کرده و در این مسیر از هر چه و هر نکته‌ای بیانی آورده‌است. در کی است عالمانه، جانانه و عارفانه؛ درکی که قدر قیمت آن را جز با جستار در مفاهیم بلند عرفانی نمی‌توان یافت.

قدری که با بذل جان و در میدان رویارویی با دشمن و از جان گذشتن و به جانان پیوستن کسب‌شده است. درکی همه‌جانبه از لطف، رحمت، بزرگی و جلال خداوند را پیش روی می‌آورد و این‌که اوست به هر معنا و در هر وجه، خداوندگار است و شایسته ربوبیت و خدایی که می‌بینند و می‌بخشد و عفو می‌کند.

این مناجات‌نامه جلوه‌ای از بندگی و خاکساری است که با اظهار عجز و معرفت درونی و تنزیه نفس و قبول طاعت و بندگی همراه است همراه شدن با شهدا آغاز این راه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها