بازدید هیأت عالی‌رتبه نظامی تاجیکستان از «دافوس آجا»

هیأت عالی‌رتبه نظامی تاجیکستان از دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.
کد خبر: ۵۱۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸ - 13March 2022

بازدید هیأت عالی‌رتبه نظامی تاجیکستان از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، هیأت عالی‌رتبه نظامی کشور تاجیکستان به سرپرستی ژنرال «عبدالعلیم رسول‌زاده» معاون رئیس ستاد کل نیروی مسلح این کشور صبح امروز (یکشنبه) از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

این بازدید به‌منظور ارتقای همکاری‌های آموزشی بین ارتش‌های دو کشور و ارزیابی کیفیت آموزش‌های دوره‌های مختلف طولی و عرضی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در این دیدار ضمن خیر مقدم به هیأت اعزامی تاجیکستان، رابطه ایران و تاجیکستان را بسیار مستحکم دانست و گفت: رابطه دو کشور یک ارتباط ویژه و پیوند میان کشور ایران و تاجیکستان بر مبنای اشتراکات فرهنگی و اجتماعی است و این پیوند هیچ‌گاه گسسته نخواهد شد.

وی گفت: دافوس ارتش از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران است که دانشجویان نظامی رده‌های میانی به بالا، همه‌ساله جهت طی دوره‌های علمی و عملی در آن حضور پیدا می‌کنند و ما علاقه داریم در زمینه تبادل دانشجویان نظامی با تاجیکستان ارتباط حسنه‌ای داشته باشیم.

در ادامه، ژنرال رسول‌زاده سرپرست گروه اعزامی و معاون رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاجیکستان ضمن تشکر از مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران و تبریک پیشاپیش عید نوروز، به علاقه کشورش جهت افزایش تعامل و روابط بین دو کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ما جمهوری اسلامی ایران را دوست و برادر خود می‌دانیم و در این کشور احساس غریبی نداریم. در زمینه تبادل دانشجو برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که امیدواریم هرچه زودتر اجرا شود.

اعضای هیأت نظامی تاجیکستان در ادامه از کلاس‌ها، روند آموزشی دانشجویان و سایر اماکن دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بازدید کردند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها