قائم مقام اداره‌کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

جشنواره‌های ادبی و هنری دفاع مقدس بهترین بستر برای شکوفایی استعدادهاست

«امینی» گفت: جشنواره‌های ادبی و هنری در حوزه دفاع مقدس به‌واسطه خلق آثار فاخر، بسیار اثرگذار است که باید از این فرصت به بهترین نحو بهره برد.
کد خبر: ۵۱۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ - 13March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «یوسف امینی» قائم مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم  تجلیل از نویسندگان و شاعران برگزیده ادبیات دفاع مقدس استان خراسان رضوی که همزمان با روز شهدا با حضور جمعی از نویسندگان و شعرا دفاع مقدس در فرهنگسرای کودک و آینده مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی مفاهیمی در جامعه نهادینه شد که تا پیش از آن به این مفاهیم توجه نشده بود.

وی افزود: یکی از این مفاهیم که در دوران مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی تجدید، تبیین و تفسیر شد مفهوم شهادت بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) مردم جامعه‌ای را که با شهادت انس داشته باشد از اسارت و حقارت دور می‌دانستند. این فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مانند خون در رگ‌های جامعه جوشید و حیات‌بخش شد و تلنگری به جامعه زد که برای حفظ عزت و ارزش خود باید ایثار و فداکاری کرد.

قائم مقام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: از لحاظ جامع‌شناختی نیز کشورهایی که به شهادت به‌عنوان ارزش توجه نداشته باشند دچار حقارت و اسارت می‌شوند و اگر ملتی به عشق شهادت در برابر ظلم بایستد به استقلال دست پیدا می‌کند و مورد تحسین ملت‌های آزاده قرار می‌گیرد.

امینی بیان داشت: به برکت هدایت‌های امامین انقلاب خط شهادت 43 سال در نظام مقدس جمهوری اسلامی تداوم دارد که ضامن استمرار حرکت رو به پیش انقلاب اسلامی است.

وی به نقش نویسندگان و شعرا در نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب‌های مختلف ادبی اشاره کرد و گفت: در حوزه اسناد و تاریخ شفاهی پیشکسوتان جهاد و مقاومت اقدامات خوبی صورت گرفته و مواد خام موجود است. نویسندگان باید با بهره‌گیری از قریحه ادبی که خداوند به آنها مرحمت کرده و استفاده از این مواد خام نسبت به تبیین این حماسه ماندگار اقدام کنند.

این مسئول تصریح کرد: جشنواره‌های ادبی و هنری در حوزه دفاع مقدس به‌واسطه خلق آثار فاخر، بسیار اثرگذار است که باید از این فرصت به بهترین نحو بهره برد.

نویسندگان و شعرا سفریان دفاع مقدس هستند

سیده محبوبه میرصادقی مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم ابراز داشت: دبیرخانه نهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان سروهای آسمانی و دهمین دوره جشنواره ادبی داستان کوتاه یوسف فعالیت خود را از بیستم مرداد آغاز کرد.

وی افزود: مجموعه آثار ارسالی شاعران استان به دبیرخانه شعر دفاع مقدس یک هزار و 842 اثر است که 583 اثر به مرحله استانی راه یافته‌اند.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: در دهمین دوره جایزه ادبی یوسف 831 اثر به دبیرخانه این جشنواره واصل شده که 292 اثر به مرحله استانی راه یافته است.

میرصادقی تأکید کرد: نویسندگان و شعرا سفیران دفاع مقدس هستند که باید از توانمندی خود در جهت گرامیداشت این حماسه و به‌خصوص سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، به‌عنوان مناسبت مهم پیشرو استفاده کنند.  

در پایان این مراسم از برگزیدگان نویسندگان و شعرای دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار