مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

رسالت اهل قلم تبیین حماسه دفاع مقدس است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: رسالت اهل قلم، نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و برای تحقق این مهم بهترین اقدام آن است که شهدا، جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان جهاد و مقاومت را به‌عنوان مردان خدائی و ولی نعمتان انقلاب اسلامی روایت کنند.
کد خبر: ۵۱۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ - 13March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با روز شهدا آیین تجلیل از نویسندگان و شاعران برگزیده ادبیات دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «یوسف امینی» قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سیده محبوبه میرصادقی» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار خراسان رضوی و جمعی از نویسندگان و شعرای دفاع مقدس امروز در فرهنگسرای کودک و آینده مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده با اشاره به روز شهدا، اظهار داشت: شهیدان ناظر، شاهد و در محضر خدا پذیرفته هستند و به تعبیر قرآن کریم عندربهم یرزوقون هستند و حیات جاودانه دارند.

وی افزود: همه ایام، روز شهید است به این شرط که به تکلیف عمل شود، به مردم ظلم روا داشته نشود و در مقابله ظالم ایستاد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، جهاد و استقامت و 43 سال فداکاری، شهید یک مضمون ناب شناخته شده است که مربوط به گذشته نیست و به زمان حال بر می‌گردد. شهید در ساحت جامعه تکثیر شده و حی و حاضر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خداوند منتقم خون شهید است، بیان داشت: شهید فرامکان و فرازمان است و مانند ابر رحمتی آحاد جامعه را در بر می‌گیرد.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به فرارسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی (ع) اشاره کرد و گفت: منتقم خون شهید از ویژگی‌های حضرت مهدی (عج) است که به اذن پروردگار با ظهور حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این عمل انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان در گام اول، خودسازی را از خود آغاز کردند و بعد برای جامعه الگو شدند. شهید در نشئه دنیا آزمون خود را به خوبی پشت سر گذاشت و کارنامه درخشان خود را سر دست گرفت، کافی است تا ما نسبت به آنها معرفت پیدا کنیم تا با ما سخن بگویند و یاریگر ما در شرایط سخت باشند.

این مسئول در ادامه به تشریح ویژگی‌های فعالان حوزه ایثار و شهادت پرداخت و ابراز داشت: کسانی که برای شهدا کار می‌کنند صبور، از خودگذشته، ولایتمدار و دلبسته به ائمه معصومین هستند و شخصیت آنها در مکتب قرآن، اولیا دین و شهیدان شکل گرفته است. 

یوسفعلی‌زاده وظیفه جامعه ادبی را در قبال دفاع مقدس سنگین دانست و یادآور شد: رسالت اهل قلم، نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و برای تحقق این مهم بهترین اقدام آن است که شهدا، جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان جهاد و مقاومت را به‌عنوان مردان خدائی و ولی نعمتان انقلاب اسلامی روایت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: این حرکت در ساحت جامعه جریان دارد و روز‌به‌روز پررهروتر می‌شود. باید مراقب بود که در پیچ و خم زندگی، این رسالت خطیر دچار غفلت واقع نشود.

وی افزود: درخشش استان خراسان رضوی در جشنواره‌های هنری و ادبی دفاع مقدس نشان از جایگاه هنرمندان این استان دارد.

یوسفعلی‌زاده عنوان داشت: هنرمندان استان خراسان رضوی با ارسال بیش از 400 اثر در قالب‌های مختلف هنری به دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی و درخشش هشت هنرمندان این استان در این جشنواره حائز رتبه نخست در سطح کشور شد. این موفقیت نشانگر آن است که خراسان به‌عنوان مهد تمدن، فرهنگ و حماسه، ظرفیت هنری و ادبی بسیار بالایی دارد.

این مسئول تأکید کرد: باید از دفاع مقدس و حماسه‌سازان آن با صدزبان سخن بگوئیم. عرصه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بستر زمان جاری است. همانگونه که دشمنان شیطنت کرده و انحراف ایجاد می‌کنند و به دنبال تغییر جای شهید و جلاد هستند باید در برابر آنها جهاد تبیین و جهاد فرهنگی انجام گیرد که به‌حمدالله این جهاد جریان دارد و این عرصه در بستر زمان روزبه‌روز تقویت می‌شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: سال آینده استان خراسان رضوی میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری است که انسجام‌بخش فعالیت‌های ادبی و هنری در حوزه دفاع مقدس خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار