مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس پشتوانه جمهوری اسلامی هستند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: ساختارسازی و ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد و اجتماع‌محور که مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس است پشتوانه‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و تولید قدرت می‎کند.
کد خبر: ۵۱۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ - 09April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک شورای اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس با اعضای مجمع تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: به برکت ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ارتباط پیشکسوتان و رزمندگان عرصه‌های عزت و شرف برقرار است و با تأسی به دوران دفاع مقدس برادرانه در یک سنگر در جهت دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی انجام وظیفه می‌کنند.

وی افزود: یکی از فضائل رزمندگان دفاع مقدس این است که همدیگر را رها نمی‌کنند و محبتی که در دوران سخت آتش و خون در جان دل آنها جا گرفته در پیچ و خم زندگی روزمره گم نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: محبت‌های دفاع مقدس، محبت‌های معنوی، دلسوزانه‌ و جاودانه است و فرازوفرودهای اجتماعی نمی‌تواند این محبت‌ها را از دل بیرون کند. باید شاکر این نعمت باشیم و محبت‌ها دوستانه را ادامه دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اهمیت نقش تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس تأکید کرد: ساختارسازی و ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد و اجتماع‌محور که مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس است پشتوانه‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و تولید قدرت می‎کند.

این مسئول ابراز داشت: عموماً روشنگری و موضع‌گیری‌های تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس در قبال رویدادها و حوادثی که در کشور رخ می‌دهد کید دشمنان را نقش برآب می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: اینکه تشکل‌های دفاع مقدس در استان هویت منسجمی پیدا کرده‌اند غنمیت است و باید تلاش کنیم این تشکل‌ها در عرصه‌های مختلف توسعه پیدا کنند.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: مردم‌نهاد بودن تشکل‌ها، مهمترین ویژگی آنها به شمار می‌رود منتهی تمام تشکل‌ها در جامعه اسلامی زیر مجموعه نظام و حاکمیت محسوب می‌شوند و باید براساس اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.

وی در ادامه به تشابه مأموریت‌های اداره‌کل و تشکل‌ها پرداخت و گفت: اداره‌کل مأموریت‌های محوله را در سطح دستگاه‌های اجرایی، ساختارها، تشکل‌ها و یگان‌های نیروهای مسلح دنبال می‌کند اما یک مأموریت مشترک و بین‌بخشی وجود دارد و آن حفظ آثار دفاع مقدس و نشر ارزش‌های این حماسه جاوید و تداوم آن در حوزه مقاومت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: با این نگاه که آحاد جامعه موظف هستند با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها نسبت به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اقدام کنند؛ بر همین اساس از قشرهای مختلف دعوت به همکاری می‌شود و از همه در این حوزه مطالبه خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در اهداف، سیاست‌های کلی، رویکردها و برنامه‌ها با تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس اشتراک رفتار دارد؛ لذا باید تعاملات را در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریت‌ها تقویت شود.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس براساس دستورالعمل ابلاغی به‌عنوان یک اولویت توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان دنبال می‌شود که تشکل‌های دفاع مقدس می‌توانند نسبت به این مهم اقدام کنند و فعالیت‌ها و برنامه‌های در حال اجرا و یا برگزار شده را در سامانه‌ای که به همین منظور در نظر گرفته شده به نام خود ثبت کنند که رزومه استان در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تشکل‌ها محسوب می‌شود.

این مسئول یادآور شد: تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که در حوزه اسناد و تاریخ شفاهی رزمندگان به‌صورت یگان‌محور و تخصصی در اختیار دارند می‌توانند در تدوین مداخل دانشنامه دفاع مقدس استان که به عملکرد خراسان رضوی در دفاع مقدس می‌پردازد نقش ایفا کنند.

در ابتدای این نشست سرهنگ پاسدار «جواد شایان» مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهر مشهد به تشریح مأموریت حفظ آثار پرداخت و گفت: حفظ آثار شهر مشهد از اسفند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و جلسات تعاملی با دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده که مقر گردید برای پیگیری و اجرای مأموریت‌ها نمایندگانی را معرفی کنند.

وی افزود: براساس تدبیر مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریت‌ها از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس، تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌ها و یگان‌های نیروهای مسلح در استان باید استفاده کنیم.

وی در پایان ضمن درخواست تعامل بیش‌ازپیش تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس با اداره‌کل حفظ آثار استان، نقش‌آفرینی این تشکل‌ها را در برگزاری برنامه‌های مختلف اثرگذار و تعیین‌کننده دانست.

در این نشست حجت‌الاسلام «حسین محرابی»، «علیرضا یوسفی» گزارشی از فعالیت مجمع تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس استان ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها