مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی مطرح کرد؛

نشر ارزش‌های دفاع مقدس راهی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن، جوانان و نوجوانان که جامعه هدف آموزش‌وپرورش به شمار می‌روند هدف قرار گرفته‌اند؛ بر همین اساس برای مقابله با این توطئه دشمن باید ارزش‌های دفاع مقدس که ثمره مجاهدت شهدای دانش‌آموز و فرهنگی است حفظ شده و نشر داده شود.
کد خبر: ۵۱۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ - 13April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز با «سیدامیر شوشتری» سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار اظهار داشت: آموزش‌وپرورش چه در دوران دفاع مقدس و چه بعدازآن از مجموعه‌های اثرگذار به شمار می‌رود.

وی افزود: دغدغه مشترک ما این است که نسل جدید رهرو نسل دفاع مقدس باشد. در تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن، جوانان و نوجوانان که جامعه هدف آموزش‌وپرورش به شمار می‌روند هدف قرار گرفته‌اند؛ بر همین اساس برای مقابله با این توطئه دشمن باید ارزش‌های دفاع مقدس که ثمره مجاهدت شهدای دانش‌آموز و فرهنگی است حفظ شده و نشر داده شود.

این مسئول تأکید کرد: بهترین بستر برای تحقق این مهم محیط‌های آموزشی است که باید نشر ارزش‌های دفاع مقدس را با بهره‌گیری از ابزار روز و ظرفیت‌ها در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: سابقه همکاری و تعاملات بین دو اداره‌کل طولانی است. تفاهم‌نامه همکاری در دوره‌های قبل تدوین و امضا شده است که باید برای سرعت بخشیدن به اجرای آن به‌روزرسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های همکاری در حوزه‌های مختلف که اداره‌کل اجرای مأموریت می‌کند وجود دارد که زمینه‌های همکاری باید تقویت شود.

یوسفعلی‌زاده بهره‌گیری از ظرفیت شبکه شاد را در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس مورد تأکید قرار داد و بر نقش‌آفرینی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس و تهیه مداخل این دانشنامه منطبق با شهدای شاخص دانش‌آموز و فرهنگی استان لازم و ضروری دانست.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن ارائه گزارشی از مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در عرصه‌های مختلف گفت: وزارت آموزش‌وپرورش یک ساختار عمیق، پای‌کار، ذوابعاد و مؤثر در اکثر صحنه‌هاست و اذعان داریم در هر عرصه وارد شده منشأ خیروبرکت بوده است.

راهیان نور سرآغاز تحول دانش‌آموزان

سید امیر شوشتری نیز در این دیدار ابراز داشت: شهدا، فرهنگنامه کامل دفاع مقدس هستند. اگر به دنبال آن هستیم تا جوانان و نوجوانان با حماسه عظیم دفاع مقدس آشنا شوند باید شهیدان را آن‌گونه که بودند معرفی کنیم.

وی در ادامه به تأثیرگذاری حرکت‌های راهیان نور اشاره کرد و گفت: راهیان نور شخصیت دانش‌آموزان را تغییر داده و آن‌ها را متحول می‌کند به‌نحوی‌که در بین خانواده به شخصیتی برجسته و اثرگذار شناخته می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: برای تقویت و پیگیری مأموریت‌های اداره‌کل در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس نماینده‌ای را به‌عنوان عضو برای حضور در جلسات شورای هماهنگی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان معرفی کنید.

این مسئول آمادگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان را در همکاری با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار