مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ائمه جمعه بهترین مروج فرهنگ جهاد و مقاومت هستند

سردار «یوسفعلی‌زاده» نقش تبیینی، معرفتی و بصیرتی ائمه جمعه را مؤثر دانست و گفت: ائمه جمعه بهترین مروج فرهنگ ایثار، شهادت، دفاع مقدس و مقاومت هستند و پرچم امامت جمعه و حضور این بزرگان در محراب به معنای نماز با حضور در میدان است.
کد خبر: ۵۱۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ - 19April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «محمدحسین ایزدی» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی امروز با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان علاوه بر اقدامات عمرانی، در سایر حوزه‌ها ازجمله ادبیات، تدوین دانشنامه دفاع مقدس، هنری و سینمایی، اسناد، آموزش معارف دفاع مقدس در سطح مراکز آموزش عالی، فضای مجازی، نشر آثار و ارزش‌های مشارکت اقشار در دفاع مقدس همچون روحانیت و بانوان، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و تشکل‌های مردم‌نهاد، توجه به گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و انعکاس اخبار دفاع مقدس فعالیت دارد.

این مسئول احداث یادمان شهدای گمنام در سطح استان را یکی دیگر از اولویت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: در بیشتر نقاط استان که شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند یادمان شهدا احداث شده و این یادمان‌ها به کانون برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی تبدیل شده و روح مقاومت و ایستادگی را در جامعه نهادینه می‌کنند.

وی بابیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار استان برای پیگیری مأموریت‌های محوله با تمام دستگاه‌های استانی در یک تعامل مستمر قرار دارد بیان داشت: دفاع مقدس مربوط به قشر یا کشور خاصی نیست بلکه مربوط به امت اسلام است؛ بر همین اساس گرامیداشت این حماسه جاوید یک وظیفه همگانی است.

یوسفعلی‌زاده بابیان این مطلب که مأموریت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در راستای نشر مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه، جهاد تبیین است، تصریح کرد: ما باید این پیام را به مردم ایران بدهیم که همان‌طور که در ایام دفاع مقدس و در اوج سختی‌ها توانستیم روی پای خود بایستیم امروز هم، که در اوج قدرت هستیم و به ملت‌های دیگر نیز کمک می‌کنیم، می‌توانیم ایستادگی کنیم.

وی یادآور شد: نقش و جایگاه تبیینی، معرفتی و بصیرتی ائمه جمعه و بزرگان معنوی شهرها بلامعارض است و آن‌ها سایه‌سار ولایت در شهر خود به شمار می‌روند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: ائمه جمعه بهترین مروج فرهنگ ایثار، شهادت، دفاع مقدس و مقاومت هستند و پرچم امامت جمعه و حضور این بزرگان در محراب به معنای نماز با حضور در میدان است.

در این دیدار حجت‌الاسلام ایزدی با اشاره به آیات قران کریم، نکاتی را پیرامون جهاد تبیین یادآور شد و در پایان آمادگی کامل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی را جهت تعامل و همکاری در حوزه دفاع مقدس با اداره‌کل حفظ آثار استان اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها