مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

«جهاد تبیین» پشتوانه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در جهاد تبیین حقایق انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت بی‌نظیر مردم در سال‌های پس از دفاع مقدس تبیین می‌شود؛ بر همین اساس منطق این جهاد باید پشتوانه حرکت عظیم نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد.
کد خبر: ۵۱۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ - 30April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌ها و فرماندهان نواحی سپاه استان با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و مدیران این اداره‌کل امروز به‌صورت ویدئوکنفرانس در سپاه امام رضا (ع) برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: به‌منظور گرامیداشت حماسه دفاع مقدس، ۴۳ مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت توسط ستاد کل نیروهای مسلح به تمام ساختارهای نظام ابلاغ شده است.

وی افزود: این ستاد مقیاس ملی، استانی و شهرستانی دارد که با ابلاغ دستورالعمل مناسبت‌های دفاع مقدس توسط فرمانداران به بخشداران، ستاد گرامیداشت مناسبت‌ها در بخش‌ها نیز می‌توانند تشکیل شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اختیارات محلی در خصوص گرامیداشت مناسبت‌ها باید بکار گرفته شود و توجیه، انسجام‌بخشی، حمایت و پشتیبانی از این مأموریت توسط مدیران در سطوح مختلف صورت پذیرد.

این مسئول گفت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار در سطح شهرستان‌ها مجموعه مردم‌نهاد هستند که به‌صورت داوطلبانه فعالیت دارند و باید با تکیه به این هویت باقوت مأموریت خود را در حوزه نشر ارزش‌ها به انجام برسانند.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: سپاه پاسداران بهترین و قوی‌ترین حامی دفاتر نمایندگی حفظ آثار در راستای پیشبرد مأموریت‌ها هستند؛ بر همین اساس استفاده از ظرفیت این نهاد انقلابی به‌عنوان دبیر جلسات ستاد گرامیداشت مناسبت‌ها برای هویت‌بخشی به اقدامات، مورد تأکید ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده سپاه امام رضا (ع) است.

وی بیان داشت: ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با جدیت و تعامل با تمام دستگاه‌ها و ساختارها برگزار شود و همه دستگاه‌های محلی در این ستاد نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت با هدایت و حمایت دفاتر نمایندگی حفظ آثار در راستای تحقق جهاد تبیین که خواست قلبی رهبر معظم انقلاب اسلامی است فعالیت مستمر داشته باشد. در جهاد تبیین حقایق انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت بی‌نظیر مردم در سال‌های پس از دفاع مقدس تبیین می‌شود؛ بر همین اساس منطق جهاد تبیین باید پشتوانه حرکت عظیم نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

این مسئول تصریح کرد: گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت جهاد گسترده‌ای برای مقابله با تحریف‌ها، فراموشی و غفلت نسبت به این حماسه جاوید است که باید آحاد جامعه نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: دشمن تلاش دارد ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی را از گذشته پرافتخاری که خلق کردند پشیمان سازد و این راهبرد به‌ویژه در بین دانش‌آموزان و قشرهایی که آن دوران را درک نکردند جریان دارد که گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت این توطئه دشمن را خنثی می‌کند.

وی بیان داشت: یادمان شهدای گمنام یکی از میعادگاه‌های مهم گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت است و لذا این یادمان‌ها در هر مناسبت و اجرای حرکت‌های مهم فرهنگی همسو با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است، باید کانون برنامه‌ریزی و تولید برنامه باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به تشریح برنامه‌های تخصصی سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: مأموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با صد زبان خود را در قالب برنامه‌های ابلاغی از سوی سلسه‌مراتب نشان می‌دهد که باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود نسبت به اجرای آن اقدام کرد.

یوسفعلی‌زاده افزود: برای سال جاری ۹۵ عنوان برنامه بومی‌سازی شده و به همه دستگاه‌ها در مرکز استان، شهرستان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس ابلاغ شده تا به هر میزان می‌توانند در جهت تحقق برنامه‌ها نقش‌آفرینی کنند.

این مسئول بابیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و دفاتر نمایندگی مسئول پیگیری، هماهنگی و مطالبه حوزه نشر ارزش‌ها هستند و اجرا توسط تمام دستگاه‌ها انجام می‌شود، گفت: مأموریت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک کار انقلابی، دینی، ملی و انقلابی است که توسط همگان میسر است.

وی ادامه داد: اگر جامعه‌ای با ارزش‌های انس بگیرد تحمل مشکلات برایش سهل و عبور از سختی‌ها برایش هموار می‌شود؛ بر همین اساس نسبت به کیفی‌سازی برنامه‌هایی که در سال جاری در دستور کار دارید اهتمام داشته باشید تا اثرگذار باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه برنامه‌های تخصصی سالانه و گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت مبنای تلاش مؤثر اداره‌کل حفظ آثار و دفاتر نمایندگی است، ابراز داشت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید استان و همچنین کنگره‌ها و یادواره‌هایی که در شهرستان‌های برگزار می‌شود نقش‌آفرینی کنند.

یوسفعلی‌زاده بر ضرورت احداث یادمان شهدای گمنام در استان تأکید کرد و گفت: استان خراسان رضوی در ۱۱۵ نقطه میزبان شهدای گمنام بوده است که ۶۶ نقطه یادمان احداث و به بهره‌برداری رسیده است و در ۳۹ نقطه یادمان در دست احداث است و در ۱۰ نقطه هنوز اقدامی صورت نگرفته است که امسال عملیات اجرایی ساخت یادمان شهدا در استان باید به اتمام برسد و نقطه‌ای بی یادمان وجود نداشته باشد.

در این نشست محمدرضا حقدادیان مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و دبیر ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت به تشریح دستورالعمل این ستاد پرداخت.

«علی علی‌مددی» مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام رضا (ع) و مسئول دبیرخانه مرکزی کنگره‌های شهدای استان خراسان رضوی در سخنانی بر تداوم و تقویت همکاری‌های نواحی سپاه استان با دفاتر نمایندگی حفظ آثار در راستای اجرای هر چه‌بهتر مأموریت‌های مشترک تأکید کرد.

همچنین در این نشست مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی و مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان‌های تربت‌حیدریه، تربت‌جام، سبزوار، سرخس، گناباد، فیروزه، بجستان، بردسکن، تایباد، مه‌ولات، نیشابور، کوهسرخ، کاشمر و مشهد به ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف مأموریتی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها