مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

آرمان آزادی قدس فراگیر شده است/ جمهوری اسلامی پشتیبان ملت‌های ستمدیده

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: یکی از دستاوردهای نام‌گذاری روز قدس این است که آرمان آزادی قدس شریف به یک آرمان فراگیر در سطح ملت‌های مسلمان تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۱۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ - 29April 2022

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: برای ورود به بحث مهم روز قدس ضرورت دارد نقش بی‌نظیر و بی‌نقص و پیروزی‌آفرین امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس به‌عنوان حمایت از مردم مظلوم فلسطین مورد بازخوانی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه حرکت بزرگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی را به‌همراه داشته که در بعد جهانی قابل بررسی است، افزود: دستاوردهای نام‌گذاری روز قدس این است که آرمان آزادی قدس شریف در مرحله اول به یک آرمان فراگیر در سطح ملت‌های مسلمان تبدیل شده و در مرحله دوم رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی در سطح جهانی به‌عنوان اشغالگر مورد شناسایی قرار گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: هر چه از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس گذشت حمایت افکار جهانی از آزادسازی بیت‌المقدس و حمایت از مبارزات این خط نورانی افزایش پیدا کرد و با استمرار مطالبه جهانی مبنی بر آزادی قدس شریف از چنگال اشغالگران رژیم صهیونیستی، این رژیم در سراشیبی افول و سقوط قرار گرفت.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود نشانه‌های داخلی افول رژیم صهیونیستی را برشماری کرد و ابراز داشت: بین اقلیت‌های قومی و نژادی که در سرزمین‌های اشغالی ساکن شده‌اند و یهودیان کوچانده به این سرزمین‌ها، چالش ایجاد شده که منجر به درگیری بین آنان گردیده و موجب شکل‌گیری مهاجرت معکوس شده است.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ درصد ساکنان اراضی اشغالی پاسپورت دوم دارند و مترصد آن هستند که اگر شرایط برای زندگی سخت شد به کشور دیگری بروند و ۶۰ درصد دیگر نیز تمایل به داشتن پاسپورت دوم دارند که بیانگر آن است که یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی دل خوشی نسبت به رژیم جعلی صهیونیستی و سکونت در سرزمین‌های اشغالی ندارند. آنها در این سرزمین‌ها آرامش ندارند و همچنین در مقابل یک مطالبه جهانی قرار دارند؛ بر همین اساس تمایل دارند در کشور دیگری ساکن شوند.

این مسئول تصریح کرد: بحران هویت یکی دیگر از نشانه‌های داخلی افول رژیم اشغالگر قدس است. صهیونیست‌ها و یهودیان ناهمگون هستند و از سرزمین‌ها و کشورهای دیگر با فرهنگ و نژادهای متفاوت به سرزمین‌های اشغالی کوچانده شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: چالش‌های سیاسی و اقتصادی نشأت گرفته از فساد و ناکارآمدی حاکمان، مشکلات معیشتی و اعتراضات داخلی علیه رژیم صهیونیستی، این رژیم را با چالش‌های اساسی مواجه کرده است.

وی در ادامه به تبیین نشانه‌های خارجی افول اسرائیل پرداخت و گفت: مهمترین این نشانه‌ها، تقویت گروه‌های مقاومت در منطقه است. انسجام این گروه‌ها، آنها را در برابر رژیم صهیونیستی به ید واحده تبدیل کرده است.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: شکست داعش در منطقه به‌عنوان گروه‌های نیابتی ساخته و پرداخته دست اسرائیل و آمریکا، بی‌اعتبار شدن در نزد ملت‌های منطقه از دیگر نشانه‌های خارجی افول رژیم اشغالگر قدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: سرزمین‌های اشغالی وسعت و عمق کمی دارد به همین دلیل در تیررس گروه‌های مقاومت دارد و همین امر رژیم جعلی اسرائیل را در بعد دفاعی آسیب‌پذیر کرده است.

این مسئول ابراز داشت: امروز جریان‌های مقاومت از حالت پدافند به حالت آفند درآمده و ضربه‌های جبران‌ناپذیری به رژیم اشغالگر قدس وارد کرده‌اند که از این جمله می‌توان به شکل‌گیری انتفاضه‌ها همچون انتفاضه رمضان اشاره کرد که ناتوانی رژیم اشغالگر قدس و باطل شدن معامله قرن به‌همراه داشته است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به‌دنبال کشاندن بحران و درگیری به بیرون مرزهای سرزمین‌های اشغالی بود امروز این درگیری‌ها به داخل سرزمین‌های اشغالی کشیده شده و آن را به یک تهدید درونی تبدیل کرده است.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: از زمانی که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس نامگذاری شد آزادی بیت‌المقدس و بازگرداندن حق طبیعی و قانونی داشتن کشور مستقل در دل و جان مردم مظلوم فلسطین زنده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: روز قدس دستاوردهایی را به‌همراه داشته است که مهمترین آنها فراموش نشدن موضوع فلسطین و جلوگیری از توسعه‌طلبی صهیونیستی‌هاست. محور مقاومت حول این موضوع شکل گرفته و در برابر اسرائیل، آمریکا و هم‌پیمانان نظام سلطه قد علم کرده تا به راحتی نتوانند اهداف توسعه‌طلبانه و استعماری خود را دنبال کنند.

وی ادامه داد: امروز جبهه مقاومت به قدرت تأثیرگذار منطقه‌ای تبدیل شده و اسرائیلی‌ها در جنگ‌های ۲۲ روز، هشت روز و انتفاضه رمضان شکست خورده‌اند و افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل، گسترش سرزمین‌های اشغالی، گنبد آهنین، خاورمیانه جدید و معامله قرن باطل شده است.

این مسئول یادآور شد: امروز فلسطینیان به برکت حمایت جبهه مقاومت به قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده‌اند و با بهره‌گیری از تجهیزات روز، پاسخ قاطعی به تجاوزات اشغالگران می‌دهند.

یوسفعلی‌زاده گفت: خط‌مشی امامین انقلاب که برای امت اسلامی ترسیم شده پیروزمندانه و افتخار‌آفرین است. بدون شک مشت محکم جبهه مقاومت در پیشانی و دهان رژیم اشغالگر قدس و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

این مسئول افزود: دشمنان به‌دنبال براندازی جمهوری اسلامی بودند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی با عبور از این چالش‌ها از ملت‌های ستمدیده عالم حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه آرمان فلسطین به یک آرمان بین‌المللی تبدیل شده، تصریح کرد: بدون شک امروز شکل دفاع از آرمان آزادی قدس شریف و مردم فلسطین با ۴۰ سال پیش تفاوت بسیاری دارد و آرمان آزادی قدس از هر زمان دیگری دست یافتنی‌تر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی این وعده را دادند که «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید»؛ بر همین اساس ناقوس مرگ این رژیم به صدا درآمده و امید ملت مظلوم فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت بیشتر شده است. ظلم پایدار نیست و حق ماندگار است و قدس آزاد خواهد شد.‌

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار