مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

مراکز فرهنگی دفاع مقدس بسترساز اجرای برنامه‌های اثرگذار فرهنگی هستند

سردار «یوسفعلی‌زاده: گفت: با تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی، این مرکز به کانون و نقطه‌ثقلی تبدیل می‌شود که بستر اجرای بسیاری از برنامه‌های حوزه جهاد، مقاومت و شهادت را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۵۱۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 20April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، محفل انس پیشکسوتان و تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های باقی‌مانده از دفاع مقدس در سیره عملی رزمندگان، سخت‌کوشی و مقاومت در برابر سختی‌ها برای دست‌یابی به اهداف انقلاب اسلامی است.

وی افزود: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا به‌عنوان یک تکلیف، حق، وظیفه و ضرورت با قدرت در انقلاب اسلامی جریان دارد و در این راستا غفلت و تغافل و همچنین انحراف و تحریف پذیرفته نیست.

این مسئول تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا در راستای حفظ و صیانت از دفاع مقدس همواره تأکید و مطالبه داشته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: فلسفه تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و احداث مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در ساختار ستاد کل نیروهای مسلح، ضرورت پاسداشت حماسه دفاع مقدس و جاری بودن آن در بستر زمان است. حسب تدبیر و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی این مجموعه تشکیل شده است تا نظامند و سازمان‌یافته به این مأموریت بزرگ پرداخته شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: در بدنه اجتماع و تشکل‌های مردم‌نهاد با احساس تکلیف و به‌صورت آتش به‌اختیار فعالیت نسبت به نشر ارزش‌های دفاع مقدس جریان دارد و بحمدالله با تلاش‌های پیشکسوتان جهاد و مقاومت اقدامات خوب و مؤثری در این حوزه صورت گرفته که باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: خواسته‌های تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس ایجاد تکلیف کرده و اداره‌کل حفظ آثار را اجرای مأموریت‌های حوزه این تشکل‌ها مصمم‌تر می‌کند. امید است با تعامل و هم‌افزایی بتوان گام‌های اساسی در جهت برآورده شدن این خواسته‌ها برداشته شود.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: بخشی از درخواست‌های تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس به تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرتبط است؛ بر همین اساس پیشکسوتان جهاد و مقاومت و تشکل‌ها این مهم را به‌عنوان یک مطالبه پیگیری کنند.

این مسئول یادآور شد: با تکمیل این پروژه، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به کانون و نقطه‌ثقلی تبدیل می‌شود که بستر اجرای بسیاری از برنامه‌های حوزه جهاد، مقاومت و شهادت را فراهم می‌کند.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه همه فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارزشمند است، تأکید کرد: باید در چارچوب اهداف مقدسی که در دستور کار داریم به درک متقابل دست پیدا کنیم تا براساس آن، تلاش‌ها و اقدامات ستادی صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خانه امید پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف است لذا همه رزمندگان باید تلاش کنند این ظرفیت ایجاد شود.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت عملیات عمرانی تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی، گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس را توسط تشکل‌های مردم نهاد در طول سال لازم و ضروری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار