فرمانده دفاع مقدس:

پیشکسوتان جهاد و مقاومت موزه زنده دفاع مقدس هستند

سردار «ایافت» گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس که جنگ و دفاع را درک کرده‌اند و سینه آنها گنجینه خاطرات و گفتنی‌های فراوانی از آن دوران پرافتخار است، موزه زنده دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۵۱۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ - 20April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار «سیدمجید ایافت» پیشکسوت دفاع مقدس در محفل انس پیشکسوتان و تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس که امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از چگونگی تشکیل شورای هماهنگی تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت استان، اظهار داشت: انسجام، حمایت از تشکل‌های دفاع مقدس و همچنین همراهی و هم‌افزایی از اهداف شورای هماهنگی تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت است.

این پیشکسوت دفاع مقدس تصریح کرد: در ادامه، در مسیر عمل به وظایف و تکالیف خود در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و به انجام رساندن رسالت پاسداری خود در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا گام برخواهیم داشت.

ایافت گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس که جنگ و دفاع را درک کرده‌اند و سینه آنها گنجینه خاطرات و گفتنی‌های فراوانی از آن دوران پرافتخار است، موزه زنده دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت استان تدوین اساسنامه این شورا را در دستور کار دارد، ابراز داشت: پیشکسوتان دفاع مقدس با پایان جنگ بدون حمایت و با تلاش و مجاهدت خود به صیانت از ارزش‌های آن دوران پرداختند که اقدامات آنها منشأ برکات فراوانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

این فرمانده دفاع مقدس تأکید کرد: پیشکسوتان جهاد و مقاومت در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند؛ بر همین اساس باید این گنجینه‌های معنوی حفظ شوند.

ایافت ابراز داشت: در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برخی اقدامات با تلاش بدون اینکه هزینه‌ای دربرداشته باشد قابل اجرا خواهد بود که لازمه آن هماهنگی و برنامه‌ریزی است.

وی استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس را در نشر ارزش‌های این حماسه عظیم ضروری دانست و بر تحقق این مهم تأکید کرد.

انسجام تشکل‌های مردم‌نهاد و ارتقاء نشر ارزش‌های دفاع مقدس

سرهنگ پاسدار جواد شایان مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهر مشهد در ابتدای این نشست در سخنانی به تشریح حوزه مأموریتی اداره‌کل حفظ آثار در شهرستان‌ها پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت و گستردگی نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مشهد از اسفند سال گذشته حفظ آثار مشهد فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: برای تقویت مأموریت‌های حفظ آثار مشهد مقرر شد از سه ظرفیت دستگاه‌ها و یگان‌های نیروهای مسلح استان، پیشکسوتان دفاع مقدس و تشکل‌های مردم‌نهاد استفاده شود.

شایان خاطرنشان کرد: به‌منظور انسجام‌بخشی و هم‌افزایی نشستی با حضور نمایندگان دستگاه‌های و یگان‌های نیروهای مسلح برگزار شد و دستگاه‌ها نمایندگانی را برای پیگیری مأموریت‌ها معرفی کردند و ارتباط برقرار شده است.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهر مشهد گفت: برای استفاده از پیشکسوتان جهاد و مقاومت بیش از 70 پیشکسوت دفاع مقدس شناسایی شدند که در هیچ تشکلی فعالیت ندارند، با سازماندهی آنها از این ظرفیت در گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس بهره برده می‌شود.

وی ابراز داشت: سومین راهبرد جهت تقویت دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهر مشهد استفاده از ظرفیت بالای تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس است که جلسه‌ای با اعضای مجمع شورای تشکل‌های دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد.

شایان ادامه داد: امید است با برگزاری این نشست‌ها و هم‌افزایی و انسجام تشکل‌های مردم نهاد شاهد اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهر مشهد و استان باشیم.

در این نشست «سیدمسعود سادات‌شکوهی» نماینده تشکل هیئت شهدای ادوات لشکر 5 نصر و «علی صفرنژاد» مدیرعامل مؤسسه سنگرسازان بی‌سنگر استان به بیان دغدغه‌ها و نقطه‌نظرات خود در خصوص بهره‌برداری بهتر از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار