سردار «ایافت»:

تحقق پیروزی عملیات مرصاد در سایه وفاق ملت و رهبری صورت گرفت

سردار «ایافت» گفت: تحقق پیروزی غرورآفرین مرصاد در سایه وفاق ملت و رهبری نظام صورت گرفت.
کد خبر: ۴۶۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ - 28July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» جانشین سابق قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه و فرمانده پیشکسوت یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت عید سعید غدیر خم و سالروز عملیات مرصاد که امروز در محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده بود، با بیان اینکه استمرار بر جهاد در راه خدا، آموزه سیره علوی است، اظهار داشت: دفاع از آرمان‌ها و مبارزه با دشمنان دین خدا، آموزه پیشوایان و اولیای الهی است. امیر مؤمنان خود سرآمد سردار مجاهد در راه دین خدا بود به شهادت رسیدن همه اهل بیت (ع)، حکایت از این دارد که جهاد حق علیه باطل همواره استمرار خواهد داشت.

وی افزود: امام علی (ع) شهید عدالت خود شد؛ عدالتی که بر مبنای آن، هیچ‌گاه اجازه داد نشد تا جای شهید و جلاد عوض شود و این خط سرخ تا امروز نیز به گونه‌ای امتداد دارد که هرکس بخواهد منادی تحقق جنبه‌هایی از همان عدالت باشد، مورد عداوت ورزی اشرار و منافقین عالم قرار می‌گیرد.

از جنگ با نظام تا رویارویی با مردم

این فرمانده پیشکسوت یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس ضمن واکاوی هویت انحرافی سازمان مجاهدین خلق خاطرنشان کرد: در همان ایام پس از پیروزی انقلاب که با درهم شکستن خفقان رژیم طاغوت مصادف بود، منافقین تحت عنوان سازمان مجاهدین خلق و به صورت آشکار از آحاد مختلف جامعه و خصوصاً از میان جوانان پراحساس و کم تجربه عضوگیری می‌کردند و آزادانه به بیان تفکرات باطل خود می‌پرداختند. به همین ترتیب، در طول سال‌های 1358 و 1359، تشکیلات شیطانی منافقین در مشهد به‌اندازه‌ای فعالیت داشت که تقریباً در هر چهارراه این شهر می‌توانستید عده‌ای از سازمان مجاهدین را مشاهده کنید که تریبونی به راه انداخته‌اند و ایدئولوژی خود را به جوانان و مردم ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها همواره خالص‌ترین انقلابیون زمان را به انحراف متهم می‌کردند. به زعم منافقین، فقط اعضای این گروهک در رده انقلابیون و مسلمانان واقعی به حساب می‌آمدند و از بهشتی گرفته تا عموم مردم را همیشه مورد تحقیر و سرکوب معرفتی قرار می‌دادند و همین رویکرد تکفیری در نهایت منجر به بروز درجه‌ای از انحراف شد که 17 هزار نفر شهید را روی دست ملت برجا گذاشت و غیرقابل باورترین جنایات را در کارنامه پلید منافقین رقم زد.

روایت جانشین سابق قرارگاه ثامن الائمه سپاه از جنایات منافقین در کرمانشاه؛ اعدام صحرایی جوانان، به دار آویختن روستاییان و سوزاندن بیماران

ایافت تصریح کرد: با گذشت زمان و روی کار آمدن بنی صدر شیاد، وی به عنوان قطعه تکمیل‌کننده طراحی دشمن وارد عمل شد؛ طرحی که با محوریت منافقین برنامه ریزی شده بود و هدف اصلی آن سرنگون کردن نظام بود اما هنگامی که مردم برای دفاع از انقلاب خود وارد میدان تقابل با این منحرفان شدند، رویارویی نظام با سازمان مجاهدین خلق به سرعت تبدیل به رویارویی ملت با منافقین شد و در واقع، دشمن اصلی این تروریست‌ها، مردم بودند و نه نظام.

وی تأکید کرد: مشارکت منافقین با صدام در قالب جاسوس و ارائه اطلاعات به یگان‌های رزمی حزب بعث، با این هدف صورت می‌گرفت که تا حد امکان، رزمندگان ایرانی بیشتری به شهادت برسند و در حقیقت، خانواده‌های بیشتری داغدار غم از دست دادن عزیزانشان باشند لذا کارنامه سیاه این گروهک تروریستی که پر از مصادیق نفرت، توحش و تکفیری گری است، به معنای واقعی کلمه هویت شیطانی آنان را رسوا می‌کند.

جانشین سابق قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه پاسداران، اخراج منافقین را سرآغاز روند پیروزی‌های ملت ایران در برابر دشمنان دانست و گفت: تأثیرگذاری سوء رجوی و بنی صدر به‌اندازه‌ای بود که خروج ذلیلانه این دو از کشور در قالب زن و شوهر، به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاعی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و اخراج این دو با آغاز سلسله فتوحات و پیروزی‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های عزت و شرف مصادف و متناظر شد.

وی ابراز داشت: پیشکسوتان تصدیق می‌کنند که به خاطر جنایات ناجوانمردانه‌ای که منافقین در حق مردم بی دفاع کوچه و بازار روا می‌کردند، عملاً اطلاعات 36 میلیونی ایجاد شد و همه مردم خود را چشم و گوش نهادهای امنیتی و ضدخرابکاری نظام دانسته، کوچک‌ترین فعالیت و تحرک مشکوک را گزارش و با آن مقابله می‌کردند لذا این وحدت ملی نیز برخلاف خواسته منافقین ایجاد شده بود.

«فروغ جاویدان»، تکمیل‌کننده برنامه صدام

سردار ایافت اضفه کرد: برنامه ریزی منافقین این بود که جمهوری اسلامی در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب سرنگون شود و برای تحقق این هدف نیز هر آنچه در توان داشتند، چه در دوران فعالیت آزادانه در داخل کشور و چه پس از فرار به سمت آغوش دشمنان ملت به میدان آوردند اما نه تنها ذره‌ای موفق نشدند بلکه به برکت تدابیر داهیانه امام راحل، کشور بحران‌زده و آسیب‌پذیر ایران پس از دو سال دارای ساختار سیاسی سازمان‌ یافته، قانون اساسی، دولت، مجلس و دستگاه قضایی منسجم بود.

وی با بیان اینکه عملیات «فروغ جاویدان»، تکمیل‌کننده برنامه صدام برای تجاوز گسترده به مرزهای سرزمینی ایران اسلامی بود، متذکر شد: طرح رزم «دفاع متحرک» که استراتژی جنگی حزب بعث در سال‌های پایانی جنگ بود، اساساً با این هدف برنامه‌ریزی و اجرایی شد که پیروزی‌های غرورانگیز رزمندگان اسلام را در محورها جنوب، میانی و غرب تحت تأثیر قرار دهد و برگ برنده‌های جمهوری اسلامی را در مناطق عملیاتی غیرفعال سازد. تهاجم ناجوانمردانه به فاو و حلبچه و بمباران‌های شیمیایی ضدانسانی از جمله محورهای همین تاکتیک رزمی جدید بود و هجوم سریع منافقین از محور اسلام‌آباد به سمت کرمانشاه و پیشروی آنان به قصد تصرف همدان و تهران نیز به عنوان برنامه مکمل اجرایی شد.

روایت جانشین سابق قرارگاه ثامن الائمه سپاه از جنایات منافقین در کرمانشاه؛ اعدام صحرایی جوانان، به دار آویختن روستاییان و سوزاندن بیماران

اعدام صحرایی جوانان، به دار آویختن روستاییان و سوزاندن بیماران

جانشین سابق قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه در ادامه ضمن روایت چند خاطره از مصادیق جنایات منافقین در جریان عملیات تهاجمی از جبهه‌های غرب، گفت: هیچ‌گاه از خاطر نمی‌برم که پس از زمین‌گیر کردن منافقین در گردنه چهارزبر، وقتی متعاقب آنان به راه افتادیم تا ایران اسلامی را تا مرزهای بین المللی از لوث وجود این تروریست‌ها پاک کنیم، در هر قدم پیکر به دار کشیده شده یکی از هم‌وطنان را از تیرهای چراغ کنار جاده پایین می‌آوردیم و ابدان مطهر این شهدا متعلق به مردمان عادی شهرها و روستاهای مجاور بودند که فقط به جرم ریش داشتن و مشابهت با بسیجیان، به شهادت رسیده بودند.

وی افزود: دردناک‌ترین خاطرات رزمندگان عملیات مرصاد مربوط به لحظاتی است که همه وارد بیمارستان اسلام‌آباد شدیم و با تلی از پیکرهای سوخته در میانه محوطه بیمارستان مواجه شدیم که متعلق به بیماران بستری‌ شده در این بیمارستان بود. ابدان مطهر هم‌وطنانی که منافقین پس از اشغال اسلام‌آباد، آن‌ها را از تخت‌ها پایین کشیده، کشان‌کشان به میانه محوطه بیمارستان آورده، روی‌هم انداخته و زنده‌زنده آن‌ها را سوزانده بودند.

این پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: توپخانه گردنه پاتاق، یکی دیگر از قتلگاه‌های منافقین بود که پس از اشغال آن، منافقین همه سربازان مستقر در این مرکز را به ردیف درازکش کرده و اعدام صحرایی کرده بودند و مشاهده پیکرهای خون‌آلود این جوانان جلوی درب ورودی این مرکز، انسان را دگرگون می‌کرد.

سردار ایافت خاطرنشان کرد: موفقیت مرحله اول این عملیات در مهران به قدری دشمنان نظام و ملت را مشعوف کرد که طبق اسناد استخبارات عراق، یکی از سناتورهای آمریکایی پس از اشغال مهران به منطقه آمد و در جشن پیروزی منافقین برای نخستین بار، شعار موهوم «امروز مهران، فردا تهران» را بر زبان آورد و لذا اساساً این شعار که بعدها به هدف اساسی منافقین در عملیات خود تبدیل شد، از زبان یک سناتور آمریکایی انشا شده بود.

وی متذکر شد: تصور منافقین این بود که در جریان حمله به ایران، فقط باید مراکز نظامی را تصرف کنند و در خصوص مردم هیچ مشکلی نخواهند داشت و آحاد ملت هوادار آنان هستند. القای این تصور نادرست، دروغ جاویدان سرکردگان این گروهک در جریان عملیات فروغ جاویدان بود و حقیقت امر زمانی برای این ناکسان روشن شد که در هنگام عبور کاروان منافقین از گردنه‌های استان کرمانشاه، مردم را با بیل و ابزارهای کشاورزی در برابر خود دیدند.

جانشین سابق قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه متذکر شد: پیام امام خمینی پس از پذیرش قطعنامه، به معنای واقعی کلمه جنب‌وجوشی در بین مردم به وجود آورد ولذا هنگامی که مردم متوجه ماجراجویی‌های جدید صدام شدند، به صورتی به میدان آمدند تحلیلگران آمریکایی با مشاهده حجم رزمندگان در راه جبهه‌ها، سراسیمه نزد صدام آمدند و به او گفتند که ایرانی‌ها آمدند، دیگر امکان پیشروی نخواهید داشت و به هلاکت رساندن خیانتکاران متجاوز و تحقق پیروزی غرورآفرین مرصاد در سایه وفاق ملت و رهبری نظام صورت گرفت.

در انتهای این مراسم، از جانباز مجاهد «سید محمد قاسمی»، آزاده سرافراز «سید محمدهادی رئیس الساداتی»، خانواده‌های معظم شهیدان «سید حسین حسینی مقیم آباد» و «سید روح الله علوی ثانی» از شهدای آستان قدس در دوران دفاع مقدس و همچنین خانواده‌های معظم شهیدان «سید قاسم علیزاده»، «سید قربان حسینی» و «سید سرور هاشمی» از شهدای آستان قدس در جبهه‌های دفاع از حرم با اهدای لوح یادبود تجلیل و تقدیر شد.

روایت جانشین سابق قرارگاه ثامن الائمه سپاه از جنایات منافقین در کرمانشاه؛ اعدام صحرایی جوانان، به دار آویختن روستاییان و سوزاندن بیماران

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار