پس از یک روز تاخیر صورت گرفت؛

واکنش وزیرخارجه آمریکا به حمله موشکی روسیه در مرز لهستان

بلینکن حمله اخیر روسیه به یک مرکز در مرز لهستان را محکوم کرد.
کد خبر: ۵۱۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹ - 14March 2022

وزیرخارجه آمریکا به حمله موشکی روسیه در مرز لهستان واکنش نشان دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر گفت که ایالات متحده حمله روسیه به «مرکز بین المللی حفظ صلح و امنیت» را محکوم می‌کند.

بلینکن در این ارتباط اظهار داشت: «ما حمله موشکی فدراسیون روسیه به مرکز بین المللی حفظ صلح و امنیت در یافوروف، نزدیک مرز اوکراین با لهستان را محکوم می‌کنیم. وحشی گری باید متوقف شود.»

روز گذشته روسیه به «مرکز امنیت و صلحبانی بین‌المللی» اوکراین در منطقه «یافوروف» واقع در ۵۰ کیلومتری لویو اوکراین و ۲۵ کیلومتری مرز لهستان حمله موشکی کرد. این مرکز یک پایگاه ارتشی بزرگ است که شامل مرکز آموزشی برای سربازان و عمدتاً برای مأموریت‌های صلحبانی است. موشک‌ها صبح یکشنبه به‌سمت این مرکز و پایگاه نظامی اوکراین در شهر یافوروف واقع در نزدیکی مرز لهستان شلیک شده است.

همزمان؛ «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرده است که اگر موشک‌های روسیه از مرز‌ها عبور کند و به اعضای ائتلاف امنیتی حمله شود، این موضوع با پاسخ ناتو همراه خواهد بود.

سالیوان به شبکه خبری سی بی اس گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها به صراحت گفته است که آمریکا برای دفاع از هر وجب خاک کشور‌های ناتو اقدام خواهد کرد.

سالیوان تاکید کرد که حمله نظامی به قلمرو ناتو موجب استناد به ماده پنج می‌شود که سایر کشور‌های عضو ناتو از کشور مورد حمله دفاع کنند. وی تهدید کرد حتی اگر شلیک روسیه به خاک ناتو تصادفی باشد این سازمان پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار