معاون اقتصادی رئیس جمهور مطرح کرد؛

بن‌بستی در مدیریت جهادی وجود ندارد/ توقف ورود پول‌های بی‌پشتوانه به چرخه نقدینگی کشور

رضایی با تاکید بر اینکه بن‌بستی در مدیریت جهادی وجود ندارد، گفت: دولت با اصلاح ساختار بودجه از ورود پول‌های بی‌پشتوانه به نقدینگی جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۵۱۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ - 14March 2022

از ورود پول‌های بی‌پشتوانه به چرخه نقدینگی جلوگیری می‌کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس‌جمهور امروز (دوشنبه) در همایش ملی مدیران جهادی که در وزارت کشور برگزار شد، با تبریک ایام شعبانیه و میلاد حضرت علی اکبر (ع)، اظهار داشت: مدیریت جهادی برابر مدیریت دیوانی است و در مدیریت جهادی، ماموریت‌پذیری و ماموریت دادن محور اساسی است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت دیوانی، تشریفاتی و ظاهری و برای رفع تکلیف است، ولی مدیریت جهادی سر از پا نمی‌شناسد و یکپارچه عشق و جهاد و تلاش است، گفت: مدیریت جهادی شگفتی‌ساز است و مدیریت دیوانی، کار عادی را انجام می‌دهد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بن‌بست در مدیریت جهادی وجود ندارد، چون از همه موانع یا با فکر یا با روحیه و غالبا با هردو عبور می‌کند، تصریح کرد: مدیران جهادی خلاق، نوآور، شجاع و ریسک‌پذیر هستند و این چیزی است که ما در اقتصاد می‌خواهیم و تحول اقتصادی هم از فکر و روحیه و انگیزه آدم‌ها آغاز می‌شود.

رضایی با بیان اینکه ما باید یک تحول اساسی در اقتصاد به وجود بیاوریم که در فرهنگ و زندگی جامعه تحول ایجاد کند، بیان داشت: دولت، اصلاحات اقتصادی را از تجارت آغاز کرده است؛ چون اولین مزیت ایران از تجارت است و اولین تولید ایران از زمان صفویه نیز ترانزیت بود.

وی با بیان اینکه یکی از ضعف‌های جدی کشور که به آن بی‌توجهی شده صنعت ریل است، گفت: اصلاحات را اول از مقررات تهاتر را شروع کرده‌ایم و به سمت حمل یکسره در بنادر رفته‌ایم؛ همچنین دنبال برندینگ در دنیا هستیم، لذا زنجیره تجارت از ابتدا تا انتها باید اصلاح شود.

رضایی با اشاره به اینکه کارآفرینان باید به دولت کمک کنند و گره‌های تجاری درست شود تا به کسب و کار‌های کوچک و متوسط کمک کنند، گفت: دولت طبق اصل ۴۴ نمی‌تواند شرکت درست کند و فقط نقش حمایتی باید داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه هزینه‌های دولت بر دوش آن سنگینی می‌کند، تصریح کرد: الان عملا دولت به بازنشستگان هم حقوق می‌دهد و اگر اوضاع به این سمت برود، کسری بودجه صندوق‌های بازنشستگی به ۸۰۰ هزار میلیارد می‌رسد که طوفان عظیمی است که البته اصلاحاتی برای آن انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: شروع به اصلاح ساختار بودجه کرده ایم و از ورود پول‌های بی‌پشتوانه به نقدینگی جلوگیری می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: دلار‌های نفتی را نباید به بانک مرکزی می‌دادند؛ ۵۰ سال است این کار انجام می‌شود و ما در این بودجه جلوی این کار را گرفته ایم.

رضایی با بیان اینکه ثروت اصلی دست کارآفرینان کشور است و دولت بسترساز و هدایت کننده اصلاحات اقتصادی کشور است، گفت: باید از سمت بنگاه‌سازی به سمت صنعت‌سازی برویم، چون در ایران صنعت نداریم و بدون صنعت نمی‌توانیم جهش‌های بزرگ کره جنوبی و چین را تجربه کنیم.

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها