مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد

سرهنگ «آسمند» گفت: در طول یک سال گذشته حدود ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس با موضوعات خاطره، زندگینامه، داستان، تاریخ شفاهی، شعر، کتاب کودک، کتاب اسنادی و... در استان کهگیلویه و بویراحمد چاپ و به بازار نشر عرضه شد.
کد خبر: ۵۱۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ - 14March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در آیین رونمایی هشت عنوان کتاب دفاع مقدس با بیان اینکه برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید کارهای زیادی انجام شده و آثار ادبی فاخری در کشور تولید شده است، اظهار داشت: در این راستا تاکنون بیش از ۱۸ هزار عنوان کتاب با موضوعات تاریخ شفاهی، زندگینامه، خاطره، شعر و غیره به چاپ رسیده که از این تعداد، حدود ۴ هزار و ۶۴۳ عنوان کتاب به چاپ مجدد رسیده است.

وی به سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه چاپ و نشر کتاب‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود ۳۱۱ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده که از این تعداد، سهم اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس ۱۶۹ عنوان بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: برعکس افرادی که معتقد هستند ما فقط باید به کیفیت کتاب‌های تولیدی توجه کنیم، معتقدم که ما هم نیاز به کمیت و هم کیفیت داریم زیرا آمار و اطلاعات و منابع دفاع مقدسی ما نشان می‌دهد که این استان با وجود اعزام بیش از ۴۱ هزار رزمنده به جبهه‌های نبرد و تقدیم بیش از یک هزار و ۸۸۰ شهید، در حوزه چاپ و نشر کتاب‌های دفاع مقدس به‌ویژه در بحث تاریخ شفاهی عقب‌ماندگی‌هایی دارد که باید جبران شود.

آسمند با تأکید بر اینکه باید در حوزه تولید آثار مکتوب بیشتر تلاش کنیم، اضافه کرد: برای ثبت نقش استان در دوران دفاع مقدس با کمبود اسناد روبرو هستیم و مجبوریم به سراغ رازهای درون سینه رزمندگان برویم و این درحالی است که در این خصوص نیز با مشکلاتی از قبیل بالا رفتن سن رزمندگان و فراموشی خاطرات روبرو هستیم و از سوی دیگر شاهد درگذشت پدران و مادران شهدای گرانقدر هستیم بنابراین نیاز است در زمینه چاپ کتاب‌های زندگینامه و خاطرات شهدا و ایثارگران هم کمیت را در نظر بگیریم و هم کیفیت را مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در تولید آثار ادبی دفاع مقدس باید ذائقه نسل جدید را نیز مورد توجه قرار دهیم، متذکر شد: باید به سراغ تولید رمان و داستان‌هایی برویم که می‌تواند از درون یک کتاب خام تاریخ شفاهی بیرون بیاید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته، حدود ۴۰ عنوان کتاب دفاع مقدس با موضوعات خاطره، زندگینامه، داستان، تاریخ شفاهی، شعر، کتاب کودک، کتاب اسنادی و غیره با حمایت این اداره‌کل چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار