مشاور قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح:

سال ۱۴۰۱ به شعار هر سرباز یک مهارت تخصصی نزدیک می‌شویم

سردار کمالی گفت: در سال ۱۴۰۱ به شعار هر سرباز یک مهارت تخصصی نزدیک خواهیم شد. سالانه ۳۰۰ هزار نفر وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند که از این تعداد ۳۶ درصد جوانان تحصیل کرده هستند.
کد خبر: ۵۱۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ - 14March 2022

سال ۱۴۰۱ به شعار هر سرباز یک مهارت تخصصی نزدیک می‌شویمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «موسی کمالی» مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سرباز ماهر کارکنان وظیفه ارتش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، از همه کسانی که به دنبال ایجاد نگرش نو در سربازی هستند، تشکر کرد و اظهار داشت: نگرشی متداول و جاری نسبت به سربازی وجود دارد. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال‌های گذشته بار‌ها فرموده‌اند که سربازی باید دانشگاه، مدرسه و مرکز تعلیم و تربیت باشد. همه در تلاش هستند که چنین اتفاقی در نیرو‌های مسلح رخ بدهد.

وی با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درباره سربازان نیرو‌های مسلح گفت: سال ۹۶ با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سه حوزه معیشت کارکنان، بازنشستگان و سربازان نیرو‌های مسلح، ۳ قرارگاه با دستور سردار سرلشکر باقری تشکیل شد که یکی از آن‌ها قرارگاه مهارت‌آموزی نیرو‌های وظیفه بود. فرماندهان و مسئولان سازمان‌ها نیز به این موضوع حساس بودند و سربازی را سرلوحه کار خود قرار دادند تا این مسیر طی شود.

مشاور قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره آمار‌های ثبت شده از مهارت آموزی سربازان گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تاکید داشتند که سربازی فقط یادگیری سلاح و آموزش‌های نظامی نباشد و سرباز در نیرو‌های مسلح کار یاد بگیرد. آمار‌های سال گذشته با وجود مشکلات در حوزه‌های ساختاری و مالی و همچنین شرایط کرونایی از پیش بینی‌های قبلی فراتر رفته بود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ به شعار هر سرباز یک مهارت تخصصی نزدیک خواهیم شد هم اکنون از پیش بینی‌ها جلوتر هستیم. سالانه ۳۰۰ هزار نفر وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند که از این تعداد ۳۶ درصد جوانان تحصیل کرده هستند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی درباره آمار سربازان شرکت کننده در کارگاه‌های مهارت آموزی گفت: امسال از آموزش یک میلیون سرباز گذشتیم و آن‌ها تحت پوشش برنامه‌های مهارتی در حوزه‌های تخصصی و پنج مهارت در حوزه عمومی قرار گرفتند. برنامه ریزی برای سال ۱۴۰۱ عبور از آمار یک و نیم میلیون سرباز است. براساس برنامه‌ای که داریم ۵۲۰ هزار نفر تحت آموزش‌های مهارتی قرار می‌گیرند که از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر در بخش آموزش‌های تخصصی و ۳۰۰ هزار نفر در بخش آموزش‌های عمومی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها