رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

مهارت‌آموزی سربازان نقطه عطفی در نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی گفت: برگزاری جشنواره سرباز ماهر جزو دستاورد‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران و مهارت‌آموزی سربازان نقطه عطفی در نظام اسلامی است.
کد خبر: ۵۱۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹ - 14March 2022

مهارت‌آموزی سربازان نقطه عطفی در نظام اسلامی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی»، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سرباز ماهر کارکنان وظیفه ارتش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) اظهار داشت: از زمان قاجار همیشه سرباز خدمت‌دهنده بوده است و نه خدمت‌گیرنده، اما در نظام اسلامی اصل بر این است که باید متقابلا به سرباز نیز خدمت شود و مهارت‌آموزی سربازان یکی از انواع خدمت کردن به کارکنان وظیفه است. نظام اسلامی افتخار می‌کند که خدمت‌دهنده به سربازان باشد.

وی افزود: برگزاری این جشنواره جزو دستاورد‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. برنامه مهارت‌آموزی سربازان نقطه عطفی در نظام اسلامی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: مهارت‌آموزی و ایجاد شغل و کارآفرینی یکی از بهترین اعمالی است که یک انسان می‌تواند انجام دهد. اگر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید می‌کنند که حتما سربازان در دوران خدمت، چیزی یاد بگیرند به خاطر این است که امر یاد دادن و یاد گرفتن تحکیم‌بخش مسائل دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی تاکید کرد: سیاست مهارت‌آموزی به شدت زیربنایی و راهبردی است و می‌تواند تضمین کننده دین و دنیای یک جوان باشد. قرار است سالیانه از مرز آموزش یک میلیون سرباز هم عبور کنیم. اگر به این هدف دست پیدا کنیم، دیگر سرباز تصور نمی‌کند که عمرش دارد هدر می‌رود و این دقیقا همان چیزی است که دشمن به صورت جنگ نرم علیه جوانان ما به راه انداخته است تا خدمت مقدس سربازی را کم‌ارزش جلوه دهد و سربازان ما را منحرف کند.

وی ادامه داد: اگر سرباز بداند وقتی به خدمت مقدس سربازی می‎‌آید، قرار است حرفه‌ای را یاد بگیرد که بعدا برایش شغل ایجاد می‌کند، خودش با اشتیاق بیشتر حاضر است به خدمت سربازی بیاید. بحث مهارت‌آموزی سربازان تدبیری حکمت‌آمیز و انقلابی است. قطعا آیندگان این تصمیم را تکریم و تحسین می‌کنند و خواهند گفت که انسان‌های قبل از ما با این تصمیم خود نشان دادند که چقدر دوراندیش بوده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: از فرماندهان و مسئولان هم انتظار می‍رود که به مسئله مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه به عنوان یکی از عبادت‌های فوق‌العاده نگاه کنند و هرچه دارید را پای کار بیاورید تا جوان وقتی می‌آید از نظر مهارتی دست‌پُر به منزل برگردد. وقتی سرباز یک مهارت یاد بگیرد تبدیل به مرد زندگی خواهد شد و این کار دارای ارزش بسیار بالایی است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار