نماینده ولی فقیه در استان همدان:

باید الگوهای واقعی را به نسل جوان بشناسانیم

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: نسل حاضر و نسل جوان امروز نیازمند این است که الگوهای واقعی را شناسایی کند.
کد خبر: ۵۱۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ - 14March 2022

روحیه انقلابی‌گری جانباز شهید «سلگی» همچون دوران دفاع مقدس بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز  مراسم رونمایی از کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» اظهار داشت: نسل حاضر و نسل جوان امروز نیازمند این است که الگوهای واقعی را شناسایی کند و بشناسد، متاسفانه در دنیایی زندگی می‌کنیم که فضای حاکم بر زندگی بشر الگوهایی را برای جوان‌ها معرفی می‌کند که اگر نگاه علمی و منطقی به آن داشته باشیم، آن‌ها قابلیت الگو بودن را ندارند و افرادی که خودشان قدرت عقلانیت و اندیشه ندارند چگونه می‌توانند الگو شوند.

وی گفت: کشور ما مخصوصا در این ۴۳ سال گذشته الگوهای بسیار برجسته‌ای را داشته و در این مدت افرادی تربیت شدند که شاید ما در طول تاریخ اسلام و قبل از اسلام کمتر دیدیم.

حجت‌الاسلام شعبانی ادامه داد: اعتقادم بر این است که جمهوری اسلامی در طول سال‌های گذشته یک دوره درخشان را در دوره دفاع مقدس تجربه کرد، انسان‌های بزرگی را مشاهده کردیم که زندگی هر کدام از آن‌ها پر از عشق و معنویت بوده ‌و با وجود گذشت ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز وقتی تمثال‌های شهدا را نگاه می‌کنیم از چهره آنان صداقت، عشق و اخلاص را متوجه می‌شویم.

وی عنوان کرد: یک دوران طلایی در دوران جنگ شکل گرفت و باعث تربیت انسان‌های بزرگی شد که شاید بتوانم به جرات عرض کنم یکی از دوران طلایی بشریت بود و باید غبطه خورد که چرا خیلی‌ها امثال بنده به لحاظ سنی دوران دفاع مقدس را درک نکردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به رونمایی کتاب «عشق هرگز نمی‌میرد» گفت: روحیه انقلابی‌گری جانباز شهید «سلگی» سست نشده بود و احساسم بر این بود که انقلابی‌گری و دغدغه‌ای که در عملیات مرصاد داشت، امروز در فضای انتخابات سیاسی و توجه به جوانان داشت و بسیار اعتقاد داشت که باید میدان را برای جوان‌ها باز کنیم.

وی ادامه داد: سردار شهید سلگی همیشه تاکید داشت که اجازه بدهید جوان‌ها مسئولیت پیدا کنند و یکی از مهارت‌های یک شخص این است که بتواند نیروی انقلابی تربیت کند و شهید سلگی اینگونه بود.

حجت‌الاسلام شعبانی بیان داشت: شهدا خیلی زحمت کشیدند و خون دل‌ها خوردند اما این‌ها هیچ وقت باعث غفلت آنان از خانواده نشد و توجه به خانواده داشتند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به کلیات و شناختی که دارم احساسم بر این است که این کتاب خاطرات خوبی برای جوان‌ها خواهد داشت و لحظات شیرینی در این کتاب با خاطرات گذشته برای خوانندگان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها