ما مقاوم هستیم/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس اهواز در سال ۱۴۰۱/ شعار «ما مقاوم هستیم» نشان‌دهنده بالندگی و عزت جوانان است

سردار مرادحاجتی گفت: فاز نخست ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خوزستان در «اهواز» ۳۵ درصد پیشرفت داشته است که با سفر رییس جمهور به استان، بودجه خوبی برای تکمیل آن تزریق شد تا ان‌شاءالله بتوانیم در نیمه اول سال ۱۴۰۱ آن را بهره‌برداری کنیم.
کد خبر: ۵۱۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴ - 17March 2022

افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس اهواز در سال ۱۴۰۱/ شعار «ما مقاوم هستیم» نشان‌دهنده بالندگی و عزت جوانان استسردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یکی از ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را ساخت و تجهیز مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس دانست و با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دفاع مقدس گنجی است که باید استخراج شود، به وجود پنج مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: شهر‌های «دزفول»، «آبادان»، «خرمشهر»، «سوسنگرد»، «دشت‌ آزادگان» و «اهواز» داری مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس «خرمشهر» اولین موزه دفاع مقدس خوزستان است، تصریح کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس «دزفول» آثار خوبی دارد و همچنین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس «آبادان» نیز بکرترین موزه دفاع مقدس کشور است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس «سوسنگرد» هنوز در پیچ و خم تجهیز شدن قرار دارد و فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس «اهواز» نیز ۳۵ درصد پیشرفت داشته است که با سفر رییس جمهور به استان، بودجه خوبی برای تکمیل آن تزریق شد تا ان‌شاءالله بتوانیم در نیمه اول سال ۱۴۰۱ آن را بهره‌برداری کنیم.

سردار مرادحاجتی تاکید کرد: هر آن‌چه از دفاع مقدس به یادگار داریم را باید برای نسل‌های آینده نگه‌داری کنیم و به آن‌ها بگوییم دشمنی که آمریکا اجیر کرده بود، می‌خواست استان خوزستان را اشغال و جمهوری اسلامی را ساقط کند، حتی در سنگر‌های خود نوشته بودند «جئنا لنبقی» یعنی «آمده‌ایم تا بمانیم».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان به اهمیت برگزاری اردو‌های راهیان نور و حضور نسل‌های جدید در مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: راهیان نور یعنی اینکه به گذشته خود نگاه کنیم و ببینیم که دشمن آمده بود تا مجدداً عهدنامه‌هایی مانند ترکمنچای را بر ما تحمیل کند؛ اما جوانان دهه پنجاه و شصت نگذاشتند.

وی ادامه داد: راهیان نور یعنی راهی سفر نور شدن و ان‌شاءالله خداوند کمک کند تا روزگاری راهیان نور، «راهیان نور علی نور» شود و زائران وقتی سرزمین‌های دفاع مقدس را زیارت کردند، از مرز شلمچه به کربلا بروند و آن‌جا را هم زیارت کنند و به شهر‌های خود بازگردند.

سردار مرادحاجتی با تأکید بر اینکه ما باید صحنه‌های بی‌بدیل دفاع مقدس را به قشر جوان بازگو کنیم، گفت: جوانان و نوجوانان دهه‌های هفتاد، هشتاد و نود باید به راهیان نور بیایند و شهامت‌ها، مردانگی‌های جوانانی را ببینند که نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشورشان اشغال شود.

وی تاکید کرد: امسال ایام نوروز را به گیلان و مازندران نرویم و به جای آن به خوزستان برویم، در این صورت است که سال آینده احساس می‌کنیم، سالروز جشن تولد معنوی ماست؛ چراکه خیلی‌ها وقتی به راهیان نور آمدند، دیگر چادر سر کردند، برای نامحرم آرایش نکردند، پای درس اینستاگرام، تلگرام و واتساپ نشستند و دیش ماهواره خود را با خدا تنظیم کردند.

سردار مرادحاجتی با بیان اینکه راهیان نور فلسفه عجیبی دارد، بیان داشت: جوانان با نگاه عجیبی وارد خوزستان می‌شوند و حتی ممکن است که به قصد تفریح به این استان سفر کنند؛ این درحالی است که خاک‌های تفتیده خوزستان، چیزی برای دیدن ندارد و تعداد آثار دفاع مقدس نیز امروز کم شده است؛ اما وقتی آن‌ها به «هویزه»، «طلاییه»، «فکه»، «چذابه» «فتح‌المبین»، «دهلاویه»، «شلمچه» و «اروند» و «نهر خین» می‌روند، تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اکثر شهدای استان‌های سراسر کشور، از استان خوزستان پر کشیدند و اکثر عملیات‌های بزرگ نیز در این استان به وقوع پیوسته است، بیان داشت: بهنام محمدی، محمد ابراهیم همت، محمد جهان‌آرا، علی هاشمی و امثال این شهیدان والامقام، از خاک خوزستان پر کشیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، راهیان نور را یکی از عرصه‌های «جهاد تبیین» دانست و گفت: ما باید واقعیت‌ها را با زبان هنر و کلام زیبا به نسل‌های جدید نشان دهیم و آن‌ها خودشان قضاوت کنند و ببینند که جوانان دیروز چگونه با دست خالی مقابل با دنیای کفر ایستادگی کردند.

وی افزود: «جهاد تبیین» یعنی اینکه ما واقعیت‌ها را بگوییم و دروغ‌پردازی‌های فضای مجازی پاسخ دهیم؛ چراکه دشمن کار‌های بزرگ ما را کوچک جلوه می‌دهد و کار‌های کوچک خود را در دنیای پر از فسادی که دارد، بزرگ جلوی می‌دهد؛ مثلا دشمن تبلیغ می‌کند که یکی از مسئولان فساد دارد و بعد می‌گوید که تمام نظام جمهوری اسلامی این‌گونه است؛ در حالی که در دنیای غرب فساد‌های لایه‌به‌لایه وجود دارد و برخی از داخلی‌ها هم، چون از غرب تقلید کرده و از بشقاب سمی ماهواره غذا می‌خورند و به دنیای ابتذال برهنگی، بی‌احترامی، زور و... سفر می‌کنند، دنباله‌رو و یا تحت تأثیر دشمن هستند.

سردار مرادحاجتی گفت: ما ایران قدرتمندی هستیم که روزگاری یک مهره نمی‌توانست وارد کند؛ اما امروز موشک سجیل تولید می‌کند، موشکی که ۱۸ متر قامت و یک متر و ۲۵ سانتی‌متر ضخامت دارد و وزن آن ۲۳ تن و سرعت آن ۲۴ متر بر ثانیه است؛ این‌ها نشانه قدرت ایران اسلامی است؛ بنابراین لازم است تا در راهیان نور، این مولفه‌های قدرت را بازگو کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان با با بیان اینکه ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در زمینه «جهاد تبیین» کار‌های سنگینی را در حوزه‌های کتاب، هنر، موسیقی و... دنبال می‌کنیم، گفت: شعار «ما مقاوم هستیم» که به عنوان شعار محوری راهیان نور سال ۱۴۰۱ انتخاب شده، شعاری است که بالندگی و عزت جوانان ما را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: ما هرچه داریم از شهدا و نسلی داریم که از آن نسلی به نام مدافعان حرم تربیت شد و کمر استکبار را شکست و امروز اگر دشمن به ایران جسارت کند و یکی بزند، ده‌تا می‌خورد؛ اگر رزمندگان ما مانند «احسان کربلایی‌پور» را در سوریه به شهادت برسانند، مرکز قدرت آن‌ها در منطقه را خواهیم زد؛ این را از مکتب امام خمینی (ره) که امروز «مکتب شهید سلیمانی» برگرفته از آن است، آموخته‌ایم.

سردار مرادحاجتی با بیان اینکه امروز ما پای درس، ولی فقیه نشسته‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز «ما مقاوم هستیم»، ما ایرانی از نسل سربداران، از نسل میرزاکوچک‌خان، از نسل بچه‌های فتح‌المبین، طریق‌القدس، والفجر هشت و کربلای پنج هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید نوکر جمهوری اسلامی باشیم و وظیفه داریم تا به همه مردم خدمت کنیم، گفت: باید امنیت، اشتغال، مسکن و معیشت همه افراد، اعم از بانماز و بی‌نماز و حتی کسی که ما را هم قبول دارد را تامین کنیم؛ چراکه مردم به جمهوری اسلامی رأی داده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: امروز چهل و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و نشانه قدرت ما، مردم هستند و اگر مردم ما را دوست نداشته باشند، قطعا این انقلاب پایداری نخواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۱۳ 

نظر شما
پربیننده ها