ما مقاوم هستیم/

ویژه‌برنامه‌های معراج شهدای اهواز در روز‌های اوج راهیان نور

معراج شهدای اهواز در زمان اوج راهیان نور و حضور میلیونی زائران برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۱۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷ - 14March 2022

ویژه برنامه‌های معراج شهدای اهواز در روز‌های اوج راهیان نوربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، معراج شهدای اهواز که هر ساله میزبان زائران راهیان نور از سراسر کشور است امسال نیست پس از وقفه سفر‌های کاروانی راهیان نوردر سال سال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای در استقبال از زائران سرزمین‌های نور دارد.

معراج شهدای اهواز در سه راه خرمشهر محل قرارگیری پیکر بسیاری از شهدای دفاع مقدس بوده و هست. امروزه شهدایی که در عراق تفحص شده و از طریق شلمچه وارد کشور کشور می‌شوند مدتی در معراج شهدای اهواز قرار می‌گیرند که محل زیارت عموم مردم است. از هفته گذشته خادمین با حضور در این محل خود را برای میزبانی از زائرین آماده کرده‌اند. هم اکنون نیز پیکر‌های مطهر ۷۲ شهید تازه تفحص شده در حسینیه معراج الشهدا جهت زیارت زائران راهیان نور قرار دارد.

براین اساس هم اکنون به همت خادمین سه مجموعه نمایشگاهی در معراج شهدای اهواز برپاست. یکی از این مجموعه‌ها با عنوان «نشانه» به معرفی اشیا و وسایل تفحص شده همراه با پیکر شهدا می‌پردازد. این وسایل مبنای تشخیص پیکر‌های مطهر شهدا از اجساد عراقی است.

مجموعه نمایشگاهی «قاب ماندگار» شامل تصاویر ثبت شده در عملیات تفحص شهدا، وداع خانواده شهدا در معراج شهدا است. این تصاویر در طول سالیان گذشته و در حین تفحص پیکر‌های مطهر شهدا و نیز میزبانی معراج شهدا از خانواده شهدا به منظور وداع با شهیدانشان ثبت شده است.

در گوشه تصاویر به نمایش درآمده یک بارکد اختصاصی وجود دارد که زائران می‌توانند با اسکن کد، فیلم مربوط به تصویر را به صورت آنلاین مشاهده نمایند.

«یک عمر شیدایی» نام نمایشگاه دیگری است که به بیان خاطراتی از فرمانده جستجوگر نور شهید علیرضا گل محمدی می‌پردازد. روایت گری، کلیپ‌های اختصاصی از عملیات تفحص شهدا و وداع خانواده‌های شهدا بخشی از برنامه‌های روزانه معراج شهدای اهواز است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار