معرفی کتاب؛

«چهل ستاره»

کتاب «چهل ستاره» خاطرات چهل روحانی رزمنده دوران دفاع مقدس است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۵۱۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۰ - 05April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «چهل ستاره» خاطرات چهل روحانی رزمنده دوران دفاع مقدس است که در سال 1400 با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسید.

سوابق اختلافات دولت های ایران و عثمانی، هدف از حمله عراق به ایران، نقش روحانیت در دفاع مقدس، پاسداران سنگرهای ایدئولوژیک، نقش روحانیون در معنویت جبهه، مصونیت بخشیدن به جبهه‌های نظامی، حفظ روحیه جامعه اسلامی، ویژگی رهبری روحانیون در دفاع مقدس، حوزه تلفیق علم و جهاد در دوران دفاع مقدس و خاطرات چهل روحانی رزمنده دفاع مقدس از مهم‌ترین مباحث و سرفصل‌های این کتاب است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

حجت الاسلام شیخ امراالله  اندرزیان در روستای سر چهارمه  به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در روستای چنگلوا و راهنمایی و دبیرستان  را در شهر دهدشت طی کرد و بعد وارد حوزه علمیه ولی عصر دهدشت شد و بعد از گذراندن  دوران مقدمات  جهت ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه امام خمینی کاشان شد و تحصیلات عالیه را در حوزه علمیه قم به اتمام رسانید. سوابق مسئولیتی  وی، عضویت در شورای شهر دهدشت، مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون فرهنکی دانشگاه یاسوج و مدیر گروه معارف دانشگاه یاسوج بود. وی هم‌اکنون عضو هیئت علمی و  مدیر گروه معارف دانشگاه یاسوج است.

حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان: در سال 1362 دوره آموزش  نظامی را در شهرستان جهرم از توابع استان فارس گذراندم که این دوره سخت و فشرده حدود یک ماه طول کشید. من به همراه حاج آقای پناهی و خرم­روز، چند ماهی بود که در مدرسه علمیه مشغول تحصیل بودیم و در فرم ثبت نام نوشته بودیم طلبه هستیم. از طریق بلندگوی پادگان فراخوانده شدیم و از ما پرسیدند می­‌توانید به رزمندگان آموزش احکام، اخلاق و قرآن بدهید که ما از این پیشنهاد استقبال کردیم و هر کدام مسئولیت آموزش یک گروهان را به عهده گرفتیم. صبح ها بعد از نماز جماعت و زیارت عاشورا، کلاس آموزش دینی و عقیدتی و بعد از ظهرها و شب ها کلاس آموزش نظامی برگزار می­‌شد.

حتی همه مواردی که در کلاس­ها به صورت تئوری آموزش داده می­‌شد، به صورت رزم شبانه با دشمن فرضی تمرین می‌کردیم. هرچند این آموزش­ها برای نیروهای تازه کار به صورت فشرده و بسیار طاقت فرسا بود اما عشق به جبهه و دفاع از میهن آن را آسان می نمود و در واقع می توانم به جرات بگویم لحظه لحظه جنگ از اعزام و آموزش تا حضور در عملیات ها، برایم خاطره بودند و تکرار نشدنی هستند.

از صداقت و صمیمیت، تواضع، دعا و مناجات شبانه رزمندگان تا شوخی و بذله گویی حتی در لحظات سخت آموزش پیاده روی های طولانی و غلت خوردن از بالای تپه ای بلند روی سنگ ها و علف های تیز و صف های غذا و وضو، همه خاطرات فراموش نشدنی است. این حضور در جبهه با صدای دلنشین حاج صادق آهنگران با نوحه «با نوای کاروان» چنان لحظات خوشی را در ذهن رزمندگان ثبت کرده است که حتی گذشت سال‌ها نیز نتوانسته شیرینی آن لحظات را از بین ببرد.

«چهل ستاره» در 200 صفحه به قلم حجت‌الاسلام «محمدحسین پیروز» به رشته تحریر درآمده و در شمارگان 500 جلد توسط انتشارات «مارون» به بازار نشر عرضه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار