نگاهی کوتاه به زندگی‌نامه شهید «گلزار هوشيار»

«گلزار هوشيار» سال 1341 در شهرستان مرودشت به دنیا آمد و 30 بهمن 1361 مفقوالاثر شد. پیکر پاکش پس از 18 سال چشم‌انتظاری به آغوش وطن بازگشت.
کد خبر: ۵۱۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۱ - 07April 2022

شهیدی که عشق به کربلا و امام حسین(ع)داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «گلزار هوشيار» نهم تیر سال 1341 در شهرستان مرودشت در يک سحرگاه تابستانی ديده به جهان گشود.

دوران کودکی را با سادگی و معنويت و نان حلالی که پدر بر سر سفره و با عرق جبين به دست می‌آورد گذارند.

وی می‌گفت «خداوند مرا با اين نان بزرگ کردی و به حرمت همين نان مرا به آرزويم برسان.» 7 ساله بود که راهی مدرسه شد کلاس اول و دوم ابتدايی را در دبستان دانش، روستای آب انار از توابع شهرستان سپيدان گذراند و دوره سوم و چهارم ابتدايی را در دبستان اردشير و پنجم را در دبستان سپاه دانش سپیدان با موفقیت پشت سرگذاشت.

شهید گلزار به همراه خانواده راهی شهرستان مرودشت شد و دوران راهنمايی را در مدرسه داريوش به پايان رساند وی در دوره راهنمايی به علت پرجمعيت بودن خانواده تصميم گرفت در يک کارگاه سراميک سازی مشغول به کار شود و اسم خود را در شيفت شبانه مدرسه ثبت نام کرد و در دوران انقلاب با وجود اينکه سن کمی داشت اما به همراه دوستانش در تشیيع پیکر شهدای انقلاب، پخش اعلاميه امام (ره)، راهپیمایی و تظاهرات شرکت می کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی عضو بسیج شد و در گروه‌های مقاومت فعالانه حضور داشت وی به برادر کوچک خود علاقه زيادی داشت و به او می گفت: علیرضا جان حفاظت از شهر وظيفه ‌ما است. چرا که امام (ره) دستور داده‌اند از شهر محافظت شود. داداش دعا کن که برادرت زودتر شهيد شود و تو راهم را ادامه دهی.

مادر اين شهید بزرگوار در خاطره‌ای می‌گوید: شهید گلزار هميشه عشق حسين و سرزمين کربلا را داشت. از همان اوان کودکی به روضه خوان امام حسین (ع) ارادت خاصی داشت و با تمام وجود به سینه زنان احترام می‌گذاشت. همیشه در کتاب‌های درسی و دفترها مشقش می‌نوشت مسافر کربلا با زيارت يا شهادت.

با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه جنگ شد و سرانجام 30 بهمن سال 1361 مفقوالاثر شد. پیکر پاکش پس از 18 سال چشم انتظاری به آغوش وطن بازگشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار