ما مقاوم هستیم/ آیت الله رئیسی در جمع کاروان‌های راهیان نور:

ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/ راهیان نور یادآور بصیرت و غیرت است

رییس جمهور با ضروری خواندن جهاد تبین و معرفی آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا گفت: شهدای ما متعلق به امت اسلامی و آزادگان جهان هستند.
کد خبر: ۵۱۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ - 17March 2022

ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/ راهیان نور یادآور بصیرت و غیرت استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت الله «سید ابراهیم رییسی» امروز (پنج‌شنبه) در جمع کاروان‌های راهیان نور در مرز شلمچه با بیان اینکه شهدای ما همه سرمایه خود را در راه اسلام و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی فدا کردند اظهار داشت: شهدا با مقام متعالی و نورانی خود ناظر بر اعمال ما هستند و پیام آن‌ها در فضای ایران و امت اسلامی طنین‌افکن است.

وی دین مداری، خدمت به مردم و حفظ ارزش‌های الهی و اسلامی و صیانت از نظام اسلامی را پیام شهدا عنوان کرد و افزود: استقلال و دفاع از نظام اسلامی و مقاومت از دیگر پیام‌های آنان است و ما این مسیر نورانی را با افتخار ادامه می‌دهیم و سستی به خود راه نمی‌دهیم.

آیت الله رییسی گفت: شهدا، رهبری بسیج و همه نیرو‌های مسلح مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند و خوزستان در این راستا نقش برجسته‌ای در اقتدار نظام اسلامی داشته و دارد.

وی افزود: شهدای ما با دفاع جانانه از کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی دین خود را ادا کردند و اکنون نوبت ماست که راه و منش شهدا را ادامه دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به قداست و نورانیت منطقه شلمچه اظهار داشت: این منطقه محل ریختن خون شهدا و نزول ملائکه الهی است و به همین دلیل بسیار ارزش پیدا کرده است و امیدواریم کاروان‌های راهیان نور با استعانت از شهدا ادامه دهنده راه این عزیزان باشند.

آیت الله رییسی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند افزود: همه ما مدیون شهدا و خانواده‌های آن‌ها هستیم چراکه چنین فرزندانی را تربیت کردند و در راه خدا فدا کردند.

رئیس جمهور گفت: ایجاد اشتغال، تولید و رونق اقتصادی و مبارزه با فساد و بی عتدالتی از تکالیف دولت است و مقام معظم رهبری بر آن تاکید ویژه دارند.

وی افزود: در همه سفر‌های استانی به دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم، رونق تولید و به گردش درآوردن چرخ اقتصادکشور هستیم و در این مسیر همه امکانات و توان دولت بسیج شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم آبادان و خرمشهر نقش برجسته‌ای در هشت سال دفاع مقدس و صیانت از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی داشتند گفت: مشکلات مردم این خطه از میهن اسلامی به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی آن‌ها برطرف شود.

وی به ذخایر و ظرفیت‌های منحصر به فرد استان خوزستان در بخش‌های صنعت نفت و گاز اشاره کرد و گفت:برای رفع مشکلات و گره گشایی از معضلات استان باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و جهش اقتصادی در استان و کشور به وجود آورد.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود به فضائل و عظمت ماه شعبان به خصوص نیمه آن اشاره کرد و افزود:در برخی از روایات از شب نیمه شعبان به عنوان لیالی معظم قدر یاد می‌شود.

آیت الله رییسی گفت: میلاد با سعادت امام عصر (عج) در نیمه شعبان بر عظمت این ماه الهی افزوده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار