ما مقاوم هستیم/ معاون هماهنگ‌کننده و مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا خبر داد؛

برگزاری مراسم تحویل سال نو در یادمان شهدای گمنام هفت‌تپه

«مجیدی» از برگزاری مراسم تحویل سال نو با حضور هزار زائر راهیان نور در یادمان شهدای گمنام هفت تپه خبر داد.
کد خبر: ۵۱۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ - 18March 2022

برگزاری مراسم تحویل سال نو در یادمان شهدای گمنام هفت‌تپهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «عسگر مجیدی» معاون هماهنگ کننده و مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفت تپه یکی از مقر‌های لشکر ۲۵ کربلا در دوران مقدس بود، اظهار داشت: همه لشکر‌ها در خط مقدم، فضایی رادر عقبه به عنوان محل آموزش‌ها و آماده‌سازی نیرو‌ها داشتند و لشکر ۲۵ کربلا هم در هفت تپه مستقر بود.

وی افزود: یک لشکر بسیار بزرگ و از جمله لشکر‌های خاصی بود که در روز‌های جنگ به عنوان لشکر ویژه عملیاتی لقب گرفت و علتش آن بود که هم در عملیات به عنوان یگان موفق عمل می‌کرد و هم از نظر عده و عُده، دارای ۶۰ گردان بود.

مجیدی ادامه داد: در این منطقه آموزش‌های نظامی، آموزش یگان پیاده، آموزش یگان‌های زرهی و ادوات و همچنین مهم‌ترین آموزش که رزمندگان مازندرانی دیدند، آموزش غواصی در کنار رود دز بود تا در عملیات والفجر ۸ که سرنوشت جنگ را تعیین کرد، شرکت کنند.

این مسئول بیان داشت: لشکر ۲۵ کربلا یک لشکر تعیین کننده در عملیات والفجر ۸ بود و به عنوان یگان محوری عمل می‌کرد و الحمدالله در این عملیات فتح فاو انجام شد و در عملیات‌های دیگری که در ام الرصاص و شلمچه اجرا شد، لشکر وارد عمل شده و جز یگان فاتح بود.

وی تصریح کرد: به تعبیر ما لشکر، دارای ۳ لشکر بود، یک لشکر همیشه آماده در خط مقدم، یک لشکر هم در هفت تپه و بخشی دیگر در مازندران آموزش‌های لازم می‌دیدند.

لشکر ۲۵ کربلا یک لشکر خط‌شکن و خط نگهدار بود

مجیدی خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، لشکر ۲۵ کربلا یک لشکر خط‌شکن و خط نگهدار بود؛ لذا لشکر در عمده عملیات‌ها هم فاتح بود و هم خط نگهدار.

وی افزود: لشکری بود که چند استان را پوشش می‌داد، استان گلستان، مازندران و گیلان‌ و حتی استان‌های دیگری را تحت پوشش داشت و بعضا آن‌ها آموزش لازم را در هفت تپه می‌دیدند.

این مسئول با بیان اینکه هفت تپه در واقع امتداد عملیات‌ها و خط مقدم در دفاع مقدس بود، گفت: رزمندگان در این مکان آموزش‌های معنوی و نظامی می‌دیدند و راهی خط مقدم می‌شدند و اینجا قدمگاه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان است.

وی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس، رزمندگان پیگیر احیای این منطقه شدند و از طریق تعدادی از شهدای مدافع حرم پیگیری‌ها صورت گرفت که این شهدا مزد شهادت خود را از هفت تپه گرفتند.

مجیدی ابراز داشت: هفت تپه آنقدر برای دشمن بعثی و صدام اهمیت داشت که این منطقه را بمباران هوایی کرد یعنی تنها لشکری که عقبه آن توسط دشمن بمباران هوایی شد و ۱۳۰ شهید در این مکان شهید شدند که ۷۲ شهید متعلق به مازندران است. محل تدفین دو شهید گمنام محل شهادت دو شهید مازندرانی یکی شهید کریم‌زاده جویبار بود.

این مسئول عنوان کرد: وقتی در آغازین روز‌های پیروزی انقلاب جبهه استکبار جنگ را به ما تحمیل کرد، رزمندگان و شهدا مقاومت کردند و به ما عزت و آبرو دادند و برهمین اساس دشمن پس از جنگ تحمیلی تا به امروز جرأت حمله به ما را ندارد.

وی بیان داشت: برای احیای هفت تپه و با پیگیری‌هایی که با منابع طبیعی خوزستان داشتیم، ۱۰ هکتار زمین در اختیار ما قرار گرفت. البته در دوران دفاع مقدس ۶ هکتار در اختیار لشکر بود که پس از پایان زمین به منابع طبیعی برگشت.

این مسئول با بیان اینکه ۸ سوله خادمین و آشپرخانه و نیز یادمان دو شهید گمنام با گنبد و بارگاه و سرویس‌های بهداشتی و حمام تاکنون در این مکان ساخته شد و پذیرای زائران است، گفت: اولویت‌بندی ما در حال حاضر ساخت حسینیه با ظرفیت هزار نفر است.

مجیدی افزود: وقتی این مکان در لیست بازدید زائران قرار گرفت، همه ساله وقت سال تحویل در اینجا زائران حضور پیدا می‌کردند. پس از دو سال وقفه بخاطر کرونا، امسال، سال تحویل بابرپایی یک مراسم ویژه با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس لشکر، فرماندهان گردان‌ها، در آن دوران، برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده و مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا خاطرنشان کرد: در این مراسم سردار مرتضی قربانی فرمانده وقت لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس هم حضور پیدا خواهد کرد. همچنین این مراسم سال تحویل با حضور هزار زائر و مردم محلی منطقه که در دوران دفاع مقدس هم با لشکر همراهی و همکاری داشتند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار