ما مقاوم هستیم/ مسئول یادمان شهدای هفت تپه استان مازندران:

یادمان شهدای هفت‌تپه آماده پذیرایی از زائران راهیان نور است

«جانی‌پور» با اشاره به آماده‌سازی حسینیه یادمان شهدای گمنام هفت‌تپه گفت: این مکان آماده پذیرایی از زائران راهیان نور است.
کد خبر: ۵۱۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱ - 18March 2022

یادمان شهدای هفت‌تپه آماده پذیرای زائرین راهیان نور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «عباس جانی‌پور» مسئول یادمان شهدای هفت تپه استان مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه آماده سازی یادمان هفت تپه از ابتدای سال با کمک گروه‌های جهادی با محوریت سپاه کربلا و با حمایت دستگاه‌های دولتی شروع شد.

وی افزود: بیشترین موضوع مدنظر در سال ۱۴۰۰ آماده سازی فضای حسینیه یادمان بود که امروزه این فضا آمادگی پذیرایی تا سقف ۲۵۰ زائر را دارد.

جانی‌پور با بیان اینکه چندکار در ابتدا برای آماده سازی فضای حسینیه از جمله پیگیری و نصب برق، جاگذاری در و پنجره دوجداره و سنگ کف و دور یادمان انجام شد، افزود: علاوه بر این باید پیگیر گاز یادمان در سال ۱۴۰۰ می‌بودیم که الحمدالله با قرارداد شرکت گاز، لوله کشی‌ها انجام و ساختمان‌های متعلق به خادمین هم گازکشی شد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین باید مسیر‌های تردد زائرین در هفت تپه را آماده و جاده‌ها را مناسب سازی می‌کردیم تا اتوبوس‌ها بتوانند به این مکان آمده و پارکینگی هم برای اتوبوس‌ها و ماشین‌های شخصی تعبیه کردیم.

وی با اشاره به ساخت و آماده سازی سرویس‌های بهداشتی بیان داشت: همه این امورات با تمرکز خوب فرمانده سپاه کربلا و عوامل اجرایی آن و حمایت دستگاه‌های متولی امور در بخش‌های مختلف آب، برق و مخابرات و... انجام شد که قدردانی می‌کنم.

جانی‌پور با بیان اینکه تا به امروز ۳ هزار و ۴۰۰ زائر مازندرانی برای بازدید از یادمان هفت تپه به این مکان آمدند، گفت: راویان مستقر جوان و باتجربه، از استان‌های مازندران و گلستان حضور دارند و موضوعاتی که لازم بود برای زائرین اجرایی شود، در این مکان آماده است.

مسئول یادمان شهدای هفت تپه استان مازندران افزود: از عوامل اجرایی شهر شوش، استان خوزستان و فرماندار شوش و معاون سیاسی استاندار خوزستان که همه ماشین آلات و دستگاه‌هایی که باید در راه‌سازی فراهم می‌شد را فراهم کرده و ما را یاری رساندند، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به چرایی پرداختن به هفت‌تپه ابراز داشت: هفت تپه هویت رزمندگان شمال کشور و لشکر ۲۵ کربلا (استان‌های گیلان و مازندران و گلستان) است و بعضی استان‌ها مثل سمنان و شهرستان یاسوج در سال‌های دفاع مقدس در این مکان حضور داشتند و شهدای ارزشمندی هم در همین مکان بخاطر بمباران هوایی، تقدیم انقلاب شدند.

جانی‌پور تصریح کرد: بر ما لازم است تا به هفت تپه بپردازیم چرا که نسل مطالبه‌گر ما امروزه خواستار این است که بداند رزمندگان اسلام در چه موقعیتی قرار داشتند، چرا از شمال کشور به جنوب آمدند چرا دفاع کردند و چگونه به شهادت رسیدند.

شهدای خان‌طومان احیاگران هفت‌تپه هستند

وی اضافه کرد: ما با استفاده از نظرات شهدایی مثل شهید بلباسی، شهید کابلی، شهید حبیب الله‌پور، شهید بریری و شهید رجایی فر که احیاگر واقعی هفت تپه هستند که در دفاع از حریم آل الله در خان طومان سوریه به شهادت رسیدند، فهمیدیم که باید ادامه راه دهیم.

جانی‌پور بیان داشت: چیزی که از شهدا به ما رسید خیر نظام و انسان در آن است و برای همین جمعی از پیشکسوتان بصورت خودجوش با فرمان فرماندهی سپاه کربلا وارد احیای هفت تپه شدیم.

این مسئول تصریح کرد: اینجا تنها پادگانی است که به واسطه بمباران مستقیم هواپیمایی دشمن،۱۵۷ شهید تقدیم انقلاب شد که از مازندران به تعداد شهدای کربلا ۷۲ شهید، از گلستان ۳۳ شهید، از یاسوج ۱۲ و از سمنان ۴۰ شهید بود؛ لذا فضایی که امروز مهیا شده یک فضای صمیمی، معنوی و آرامش بخش برای رائرین است، بخاطر ارواح طیبه شهدایی است که از ما خواستند این فضا را برای نسل‌های بعدی احیا کنیم.

جانی‌پور گفت: ۱۵ هکتار زمین توسط سپاه کربلا در زمانی که شهید بلباسی مسئول اردویی بود از منابع طبیعی خوزستان درخواست شد که ۱۰ هکتار در اختیار ما قرار گرفت و ۵ هکتار هم بعنوان چشم انداز در اختیار سپاه کربلا قرار خواهد گرفت.

این مسئول افزود: با توجه به بکر بودن فضای اینجا قرار است در سه فاز با ظرفیت ۳ و ۲۰۰ زائر برای استقرار زائرین راهیان نور، احیا شود و استان‌هایی که در این مکان شهید دادند، استاندار‌های مازندران و گلستان پای کار بیایند؛ فرماندهان سپاه که پای کار هستند. مدیران دستگاه‌های دولتی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که پیگیر امورات است، دست به دست هم دهند تا این ظرفیت را برای استقرار زائرین انجام بدهند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه استان گلستان برای خادمین شهدا و ساماندهی گروه‌های جهادی برای انجام کار در حال آماده سازی ۸ سوله است و ما هم ۸ سوله برای خادمین شهدا آماده کردیم.

جانی‌پور متذکر شد: در صورت آماده‌سازی سقف ۵۰۰ متری رواق و کف رواق و فضای بالادستی یادمان که ۲ هزار نفر ظرفیت دارد یقینا در سال آینده هفت تپه متحول خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار