خطیب جمعه تهران:

رشد فضائل انسانی و آبادی کشور دو آرمان کلیدی نظام سیاسی اسلام است

امام جمعه موقت تهران گفت: توسعه انسانی یعنی فراهم کردن رشد و تعالی ملت و ساخت یک جامعه انسانی آراسته به دانش و معرف و فضائل انسانی و برخوردار از امنیت و رفاه مهم‌ترین هدف در اندیشه سیاسی اسلام و حکمرانی دینی است.
کد خبر: ۵۱۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ - 18March 2022

خطیب جمعه تهران: رشد فضائل انسانی و آبادی کشور دو آرمان کلیدی نظام سیاسی اسلام استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام «محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران ظهر امروز (جمعه) در خظبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار داشت: در آستانه ورود به سال ۱۴۰۱ شمسی عید ملی بزرگ ملت ایران و ملت‌های فارسی زبان آحاد برادران و خواهران گرانقدر و ملت عزیز و امت اسلام، خویشتن را به تقوای الهی توصیه می‌کنم و امیدوارم سال ۱۴۰۰ را با تقوا به پایان بریم و سال‌آینده را با آراستگی به تقوا و عمل صالح آغاز کنیم.

وی افزود: از نگاه علی ابن ابیطالب نظام سیاسی و حکمرانی ابزاری برای دستیابی به دو آرمان کلیدی و مهم است، گفت: توسعه انسانی یعنی فراهم کردن رشد و تعالی ملت و ساخت یک جامعه انسانی آراسته به دانش و معرف و فضائل انسانی و برخوردار از امنیت و رفاه مهم‌ترین هدف در اندیشه سیاسی اسلام و حکمرانی دینی است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه هدف دوم ساخت یک کشور آباد و مدرن با پیشرفته‌ترین زیرساخت‌ها برای توسعه است، گفت: امیرالمومنین به مالک اشتر فرمودند که تحقق این دو آرمان در گرو دو ابزار مهم است که یک «نظام تامین مالی دولت مبتنی بر تولید، خلق ثروت و دریافت مالیات» است و بدون این نظام تامین مالی به هیچ هدفی نمی‌رسیم و همچنین نیروی دفاعی مقتدر بازدارنده برای خلق امنیت ابزار دوم است.

ابوترابی فرد افزود: قانونی اساسی جمهوری اسلامی ایران به این مهم اشاره کرده و در مقدمه قانون اساسی این فراز بلند آمده است و در تحکیم بنیان‌های اقتصادی، اصل رفع نیاز‌های انسان در تحکیم بنیاد‌های اقتصادی، اصل رفع نیاز‌های انسان در جزیان رشد و تکامل اوست.

وی ادامه داد: اگر ادبیات سیاسی ما به معنای واقعی کلمه از این کلام انسان‌ساز و جامعه‌پرداز علی (ع) الهام بگیرد، مسیر رشد و تعالی به سرعت فراهم می‌شود و در مسیر دستیابی به تمدن اسلامی حرکت می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امام عصر (عج) برای اجرای منشور حکمرانی نامه امیرالمومنین به مالک اشتر در سطح کره خاکی قیام می‌کنند و آن حضرت بی تردید یکایک بند‌های این منشور و قوائد انسان ساز و جامعه پرداز و تمدن آفرین را با دقت مورد توجه قرار خواهند داد و در سطح دنیا پیاده خواهند نمود.

وی افزود: با تامین منابع مالی پایدار مبتنی بر تولید و خلق ثروت و بسط امنیت و عدالت در جهان زمینه استصلاح جوامع بشری و تعالی عقلانیت و ایمانی بشر و آراستگی انسان‌ها به فضائل انسانی و رفتار برآمده از ایمان را فراهم می‌آورند.

ابوترابی فرد با بیان اینکه با اصلاح افراد بشر شعله‌های خانمان سوز فساد در جامعه خاموش خواهد شد، گفت: اگر در جامعه فساد بود مسیر اصلاح جامعه با چالش روبرو می‌شود و این است که رهبر انقلاب بر مبارزه با فساد و بسط عدالت تاکید دارند و رسالت نظام اسلامی را در تحقق عدالت و بسط قسط در جامعه تعریف می‌کنند و امام زمان راه را برای این تحول هموار می‌نمایند و در دوران حکومت آن حضرت شاهد تحقق رسالت انبیا خواهیم بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار