معاون اجرایی ارتش:

آزادگان در سخت‌ترین شرایط آرمان‌های خود را حفظ کردند

معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آزادگان ما به رغم سخت‌ترین شکنجه های رژیم بعثی عراق، دست از آرمان های خود نکشیدند.
کد خبر: ۵۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ - 15August 2015

آزادگان در سخت‌ترین شرایط آرمان‌های خود را حفظ کردند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی ستاد ارتش، امیر سرتیپ محمودی، معاون اجرایی ارتش در مراسمی که به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، در ستاد این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: آزادگان ما علیرغم سخت ترین شرایط و شکنجههای رژیم بعثی عراق، آرمانهای خود را حفظ کرده و هرگز دست از آن نکشیدند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: بیست و ششم مرداد سال 1369 نخستین روزی است که اسرای هشت سال جنگ تحمیلی به کشور بازگشتند و این روز به یٌمن بازگشت دلاور مردان کشور به میهن به نام آنها نامگذاری شده است.

معاون اجرایی ارتش در ادامه به مقایسه وضعیت نگهداری اسرای جنگی در دو کشور ایران و عراق پرداخت و خاطرنشان کرد: در حالی که با تأکید امام (ره) اسرای عراقی در ایران همانند میهمان بودند، اما اسرای ما در عراق تحت سختترین شکنجههای روحی و جسمی قرارگرفته و در برابر شدائد مقاومت میکردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به صبر و استقامت آزادگان و خانوادههای معظم آنان اشاره و اضافه کرد: این مردان بزرگ و دلاور با مقاومتی که داشتند الگویی برای جوانان ایران و البته برای تمام مسلمانان جهان شدند و در بیست و ششم مرداد ماه 1369 که اولین گروه اسرا به میهن بازگشتند بر خاک کشور خود که برای پایداریاش مبارزه کرده بودند و به خون همرزمانشان معطر شده بود، بوسه زدند.

امیر محمودی با اشاره به نقش آزادگان سرافراز در خدمت به نظام اسلامی از بدو رهایی از اسارت تا به امروز، تصریح کرد: این عزیزان بعد از رهایی از بند اسارت باز هم در خدمت نظام و کشور خود درآمدند. ما نیز یاد و خاطره تمام آزادگان سرافراز را گرامی می داریم و این روز عزیز را به خانواده آنها تبریک می گوییم.

وی همچنین درخصوص روز مقاوت بیان کرد: بیست و سوم مرداد روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است.  این روز، یادآور جنگ 33 روزه حزب الله عزیز و مردم مظلوم لبنان برابر رژیم تا بُن دندان مسلح اشغالگر قدس است. در آن جنگ که در سال 1385 شمسی و 2006 میلادی صورت گرفت شاهد یاری خداوند بودیم و دیدیم که صهیونیستها چگونه با تمام قدرت نظامی که ادعای آن را داشتند در برابر جوانان متعهد و دیندار لبنان زمین گیر شدند و نتوانستند کاری از پیش ببرند. در آن جنگ 33 روزه، پیروزی قاطعی برای مردم لبنان برابر استکبار جهانی رقم خورد و این پیروزی جز با مقاومت جوانان عزیز لبنانی صورت نگرفت.

معاون اجرایی ارتش با بیان این مطلب که قلب جمهوری اسلامی ایران همراه مردم لبنان است، افزود: حزب الله با مقاومتی که داشت شکستی دیگر را بر رژیم صهیونیستی و کشورهای مستکبر جهان که از رژیم اشغالگر قدس حمایت می کنند، تحمیل کرد.

شایان ذکر است در این مراسم از سرتیپ دوم آزاده داوری، سرتیپ دوم آزاده عباسی و سرهنگ آزاده جعفری تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار