یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

در «جهاد تبیین» مقابله با دشمن و بازگو کردن حقیقت را برعهده داریم

«خاکزاد» گفت: در «جهاد تببین» دو وظیفه مهم «مقابله با دشمن» و سپس «بازگو کردن حقیقت برای ملل جهان» را برعهده داریم.
کد خبر: ۵۱۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ - 19March 2022

در «جهاد تبیین» مقابله با دشمن و تبیین حقیقت مورد توجه قرار گیرد«محسن خاکزاد» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری با بیان اینکه ضرورتا باید اذعان داشت ذات اقدس خدا در عصر حاضر توجه ویژه‌ای به ابناء بشر داشت، اظهار داشت: دو پیشوای متفکر و آگاه به مسائل روز معمار و معیار انقلاب اسلامی حضرت امام علیه الرحمه و امام خامنه‌ای را در زمان غیبت حضرت ولی عصر روحی فداه، برای هدایت و تذکر بشر عنایت فرمود.

وی تصریح کرد: تفکر، ولی امر مسلمین دنباله همان تفکر امام رحمه‌الله علیه بوده و هم رهبری حکیم و آینده نگر و خنثی کننده حیله‌های دشمن که با نفوذ کلامش لرزه بر اندام ناتوان استکبار می‌اندازد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مسئله پر اهمیت جهاد تبیین در مجموع دو وجه دارد، گفت: اول اینکه دشمن را بشناسی و برای شناخت دشمن باید از عنصر بصیرت مدد بگیری که جز با تقوی الهی میسور نباشد، چون لازم است تا بر دشمن و نیرنگ‌هایش غالب شوید.

خاکزاد ادامه داد: حضرت امیر سخن علیه السلام در یک بیان متذکرانه می‌فرماید «تکادون ولا تکیدون و...» دشمن طراحی‌های مکارانه دارد، اما شما هیچ برنامه‌ای جهت خنثی‌سازی طوطئه‌های آنان ندارید و... «والله المتخاذلون...»، به‌خدا سوگند چنین افراد بی‌برنامه و بی‌تفاوت و غافل، شکست خورده و مغلوب‌اند.

وی افزود: در این بیان هشدار می‌دهد مسلمانان باید نقشه و طراحی علیه دشمن به موازای نقشه ریزی آن‌ها داشته باشند و این همان مقدمات جهاد است که مامور بدان شده‌ایم.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: با همین رویکرد، رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را یک فریضه قطعی و فوری دانستند و این فرمان سرنوشت ساز را صادر فرمودند؛ حال باید این را هم بدانیم که در فقه جعفری، فریضه یعنی آنچه وجوبش با قرآن کریم ثابت شده باشد بنابر این با الهام از مفاهیم قرآنی و روایی، این فرمان واجب است بر مسلمانان.

خاکزاد در خصوص دومین وجه جهاد تبیین گفت: وقتی دشمن را بشناسی و حیله‌هایش را از قبل بدانی و به مطیع رهبر باشی، وقت آن است تا جهاد را تبیین کنی؛ به تعبیر ساده، انقلاب اسلامی را تا دشمن روایت نکرده است، تو روایت کنی.

وی بیان کرد: دشمن در دو جریان بسیار زیرکانه اقدام می‌کند؛ پاره‌گویی حقیقت و ایجاد تردید در افکار عمومی با توسل به عملیات گسترده روانی در فضای ولنگار مجازی و حقیقی؛ از این رو باید فرصت فعالیت دشمن را شناخت و آن‌را مسدود و بر اساس آموزه‌های دینی مقابله کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: به بیان امام خامنه‌ای حفظه الله، نمی‌شود همیشه در موضع دفاع بود و گاهی باید حمله کرد؛ جهاد از ماده جهد یعنی تلاش مستمر و تبیین همان روشنگری در بستر حقایق است.

خاکزاد با تاکید بر اینکه در جهاد تببین ما دو وظیفه مهم بر دوش داریم، تصریح کرد: نخست مقابله با دشمن و سپس بازگو کردن حقیقت برای ملل جهان؛ به‌طور معمول وقتی بشر از حقایق آگاه شود بهتر و سریع‌تر می‌پذیرد و در آغوش اسلام قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: امروز دشمن تمام توانش را بر جنگ ادارکی گذاشته تا چند سال بعد به عادی سازی بپردازد و بر مردم شهید پرور ایران واجب است با نگاهِ شهدایی، همچون سردار دل‌ها، فرصت‌های دشمن را به ذلت مبدل سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار