معرفی سرداران شهید خراسان جنوبی (5)؛

شهيد «سيد احمد رحيمی» از فاتحان تسخیر لانه جاسوسی آمريکا

سردار ‌«سید احمد رحیمی» در سوم فروردین سال ۱۳۳۸ در شهرستان بیرجند دیده به جهان گشود و سرانجام ۲۴ فروردین ۱۳۶۲ در جبهه شرهانی و در عملیات والفجر یک شهید شد.
کد خبر: ۵۱۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ - 20March 2022

شهيد «سيد احمد رحيمی» از فاتحان لانه جاسوسی آمريکابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، دکتر «سید احمد رحیمی» در سال ۱۳۳۸ در شهر بیرجند در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود و در آغاز کودکی روانه مکتب خانه شد و قرآن را فرا گرفت.

تحصیلات ابتدایی را در دبستان حکیم نزاری، راهنمایی را در مدرسه راهنمایی شهید مطهری و دبیرستان را در دبیرستان طالقانی بیرجند به اتمام رساند و در سال 1356 پس از شرکت در آزمون سراسری در دانشکده پزشکی تهران پذیرفته شد و مشغول تحصیل شد.

وی که از همان دوران مدرسه انشاءهای سیاسی می‌نوشت در دوران دانشگاه دانشجوی پیرو خط امام نام گرفت چرا که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ با همکاری دیگر دانشجویان سفارت آمریکا که تبدیل به لانه جاسوسی شده بود را فتح کرد تا استعمار جایی در سرزمین انقلابی ایران نداشته باشد.

پایبندی شهید رحیمی به مبانی اسلام و دلسوزی‌اش نسبت به محرومین موجب شد تا فعالیت مذهبی - سیاسی را از همان دوران دبیرستان آغاز و اولین مبارزه علنی ایشان در مسجد آیت‌الله آیتی بیرجند اتفاق افتاد، ایشان پس از پایان نماز مغرب و عشا طی سخنرانی مهیجی از وزیر دربار وقت «‌اسد الله علم» به سختی انتقاد کرد و کسانی را که به ظاهر همراه با انقلابیون و در باطن جیره‌خوار دستگاه علم بودند مورد خطاب قرار داد و گفت: مردم برای افرادی که گندم‌های اسدالله علم در منازلشان انبار شده ارزشی قائل نیستند، این حرکت باعث شد که مأمورین ساواک وی را دستگیر کنند اما با هوشیاری از زندان رهایی یافت و از آن پس نامش در صحیفه یاران امام ثبت شد.

شهید رحیمی در کنار فعالیت‌های سیاسی برای دانشجویان کلاس‌هایی با محوریت دین و اخلاق برگزار می‌کرد و در همان زمان دانشجویی، با دختری از بستگانش پیمان مقدس ازدواج بست که ثمره این پیوند یعنی دختری به نام سمیه به زندگی آنان رنگی دیگر بخشد و کانون زندگیش را گرم‌تر از قبل کرد.

سال ۶۱ به همراه خانواده به خوزستان مهاجرت کرد تا بتواند به‌صورت مداوم در جبهه‌ها شرکت کند در اواخر همان سال بر اثر اصابت ترکش به پای چپش مجروح شد و پس از بهبودی نسبی در عملیات والفجر یک در سال ۱۳۶۲ حماسه‌ساز شد و در حال حمل مجروحین و شهدا بار دیگر زخمی شد، اما با همان حال، آرپی‌جی یکی از رزمندگان را بر دوش نهاد و بر بلندای خاکریز ایستاد و چندین تانک دشمن را منهدم کرد که با اصابت گلوله‌های تانک هنگام اذان ظهر،‌ جبهه شرهانی شاهد عروج پرستویی بود که جام وصل را سرکشید، پیکر مطهرش پس از 25 روز در بوستان شهدای بیرجند آرمید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها