با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

عملیات ساخت اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب شهید سلیمانی در کرمان آغاز شد

کلنگ اردوگاه دانش آموزی راهیان نور مکتب حاج قاسم در کرمان با حضور وزیر آموزش و پرورش به زمین زده شد.
کد خبر: ۵۱۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ - 20March 2022

عملیات ساخت اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب شهید سلیمانی در کرمان آغاز شد

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، عباس جهانتاب؛  با حضور وزیر آموزش و پرورش، امام‌ جمعه کرمان، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه ثارالله استان، استاندار، جمعی از مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران کلنگ ساخت اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان به زمین زده شد.

«رضا هدایتی» مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه آیین کلنگ‌زنی این اردوگاه اظهار داشت: اردوگاه دانش آموزی راهیان مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فراتر از اردوگاه‌های دیگر طراحی و ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولان پای کار هستند تا این اردوگاه ساخته شود، افزود: برای شروع ساخت این اردوگاه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از ردیف بودجه فرهنگی کشور به این پروژه اختصاص یافته است.

این مسئول تصریح کرد: این اردوگاه در بالا دست هنرستان رضوان شهر کرمان ساخته می‌شود و مواردی از قبیل دسترسی و نزدیکی به گلزار شهدا، انتخاب منطقه خوش آب و هوای اردوگاهی، در مسیر سیلاب نبودن و‌... در جانمایی آن لحاظ شده است. 

هدایتی با اشاره به اینکه این اردوگاه با همکاری سپاه ثارالله استان، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای فضای سبز این اردوگاه بر عهده سپاه ثارالله استان است و نوسازی مدارس بحث طراحی مدیریت سبز من جمله اجرای فاضلاب خاکستری، کلکتورهای خورشیدی، سیستم‌های تهویه بهینه، عایق‌های گرمایشی و سرمایشی و‌... را در این پروژه اجرا خواهد کرد.

وی ابراز داشت: طبق سایت جانمایی این پروژه سردر با تمثال مبارک شهید حاج قاسم سلیمانی، خوابگاه، سلف سرویس، مسجد، سالن آمفی تئاتر، درمانگاه، آتش نشانی، سالن ورزشی، زمین فوتبال، پارکینگ و‌... اجرا خواهد شد.

در ادامه «رضا رضایی» مدیرکل آموزش و پرورش کرمان از پیگیری زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: وی پیگیری کرد و مصوبه تخصیص بودجه این اردوگاه را اخذ کرد و اکنون در کرمان ۳۰ هکتار زمین در منطقه خوش آب و هوا و مشرف به شهر کرمان و گلزار شهدا کرمان جهت ساخت این اردوگاه اختصاص یافته است.

‌رضایی تصریح کرد: به مساحت ۵ هکتار ساختمان جدید دانشگاه فرهنگیان کرمان نیز در این منطقه ساخته خواهد شد.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه ثارالله، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش‌، استانداری منعقد خواهد شد تا همه دستگاه‌ها برای اجرای هر چه بهتر این پروژه پای کار باشند.

«علی زینی وند» استاندار کرمان در این مراسم بیان داشت: از وزیر آموزش و پرورش قدردانی می کنم که توجه ویژه به استان کرمان دا‌رد و به مناطق محروم جنوب سفر کردند و امروز سومین سفر خود را به کرمان داشته‌اند که منشا خیر و برکات فراوان برای دستگاه بزرگ تعیلم و تربیت استان است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان‌کرمان چشم‌انداز متفاوتری با روندهای عادی به واسطه مزار مطهر شهید سلیمانی پیدا کرده است، تصریح کرد: بصورتی جلوه‌هایی از اربعین کربلا را در کرمان دیدیم و پیش‌بینی این است که استان کرمان جزو استان‌های زیارتی خواهد شد.

وی از مطالعات طرح جامع گلزار شهدا کرمان خبر داد و گفت: ما در استان با چشم‌انداز بلند مدت آماده می‌شویم‌ تا خیل عظیم زائران سردار دلها از جای جای جهان را پذیرایی کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام «علیدادی سلیمانی» امام جمعه استان کرمان بیان داشت: این اردوگاه به محوریت شهید شاخص و سیدالشهدا‌ جبهه مقاومت ان‌شاءالله رقم خواهد خورد.

این مسئول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اردوگاه‌های زیادی دارد‌، تصریح کرد: این اردوگاه باید با بقیه اردوگاه‌ها متفاوت باشد و به کانونی تبدیل شود برای ترویج مکتب شهید سلیمانی و میهمانان سرتاسر جهان و دوستداران حاج قاسم را بتوانیم در این اردوگاه پذیرش کنیم‌.

در ادامه یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: آنچه اردوگاه را اردوگاه می‌کند آن فعالیت‌های تربیتی است که در آن اردوگاه انجام می‌شود.

‌نوری هدف ساخت این اردوگاه را ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: نوسازی مدارس باید به معماری این پروژه توجه ویژه داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر‌نشان کرد: دانش آموزان علاوه بر مدرسه باید در مکان‌های تربیتی تحت آموزش قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار