ما مقاوم هستیم/ فرمانده سپاه کربلا:

حضور ۲۰۰ هزار دانش آموز در راهیان نور مجازی/ خادمین ۳ مرحله به راهیان نور اعزام شدند

سردار «مسلمی» گفت: ۲۰۰ هزار دانش آموز در اردوی راهیان نور مجازی شرکت کردند و از طریق فضای مجازی از این فضا بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۵۱۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 22March 2022

حضور ۲۰۰ هزار دانش آموز در راهیان نور مجازی/ خادمین ۳ مرحله به راهیان نور اعزام شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید نوروز اظهار داشت: به برکت این ایام اقدامات بسیار خوبی برای راهیان نور صورت گرفته تا جبران مافاتی باشد که به واسطه دوسال وقفه کرونایی بوجود آمد.

وی با بیان اینکه امسال این توفیق حاصل شد و هشت هزار نفر در سایتی که طراحی شد، ثبت نام کردند، افزود: همچنین شاهد حضور خودرو‌های شخصی در این مناطق عملیاتی هستیم و برآورد ما این است حدود ۱۰ هزار نفر در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کنند.

سردار مسلمی بیان داشت: از اواخر بهمن برای آماده سازی اردوگاه‌های مازندران اقدام کردیم و اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک اولین اردوگاه اسکان زائرین است که برای اسکان شب اول زائرین در نظر گرفته شد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه زائرین پس از آن برای بازدید مقر لشکر ۲۵ کربلا به هفت تپه می‌روند، اضافه کرد: یادمان بسیار خوبی در هفت تپه با همکاری پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت احداث شد و به ویژه یادی می‌کنیم از شهید بلباسی که پایه گذار اصلی احیای مقر لشکر ۲۵ کربلا بود.

به گفته سردار مسلمی کاروان‌ها بعد از حضور و بازدید و زیارت از هفت تپه در شب دوم و سوم راهی اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر می‌شوند.

فرمانده سپاه کربلا به اشاره به اینکه خادمین در اردوگاه‌های مازندران و یادمان‌ها به زائرین خدمات می‌دهند، خلطرنشان کرد: یکی از کار‌های خوبی که سازمان اردویی سپاه کربلا انجام داده، اعزام خادمین به صورت کشوری در یادمان‌های مختلف مثل اروند و شلمچه و ... است که به صورت متمرکز حضور دارند.

سردار مسلمی با بیان اینکه سه مرحله اعزام خادم داشتیم، بیان داشت: در کنار آن اعزام روحانیون به عنوان مبلغین فرهنگی هم داشتیم تا یک فضای تبیینی برای زائر ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای راویتگری هم استفاده کردیم که در یادمان‌های مختلف روایتگر دوران دفاع مقدس هستند و الحمدالله یک فضای معنوی و زیارت با معرفت شکل گرفته است.

جهاد تبیین ره آورد راهیان نور است

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه مسئله تبیین از ره آورد اردوی راهیان نور است، تصریح کرد: همه کسانی که در عرصه راویتگری حضور دارند، به نوعی در حال کار زینبی هستند و آنچه را که باید از شهدا، جانبازان، سلحشوری‌ها و دلاوری‌های رزمندگان، روایت کنند و راه و رسم و سبک شهدا را به نسل سوم و چهارم انقلاب می‌رسانند.

راهیان نور جوانان را بیمه می‌کند

وی اظهار داشت: جهاد تبیین که دغدغه رهبر معظم انقلاب است در راهیان نور انجام می‌شود و اگر بتوانیم به درستی و به شایستگی این گنجینه بی‌نهایت دفاع مقدس را فرآوری کنیم و بدست نسل سوم و چهارم انقلاب برسانیم خیلی از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی جامعه حل می‌شود و جوانان نسبت بیمه می‌شوند.

سردار مسلمی افزود: وجه امتیاز راهیان نور امسال با سال‌های قبل در این است که پس از دوسال وقفه، شور و اشتیاق وصف نشدنی در زائرین دیده می‌شود و حال و هوای زائرین دیدنی است.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره راه اندازی راهیان نور مجازی دانش آموزی افزود: ۲۰۰ هزار دانش آموز در اردوی راهیان نور مجازی شرکت کردند و از طریق فضای مجازی از این فضا بهره‌مند شدند.

سردار مسلمی گفت: تلاش کردیم به گونه‌ای مقدمات راهیان نور را فراهم کنیم تا زائرین به صورت خانوادگی با کمترین هزینه در راهیان نور شرکت کنند و این امر با استفاده از ظرفیت خیرین، مهیا شد و شاهد استقبال خوب و چشمگیری از خودرو‌های شخصی و خانوادگی در راهیان نور هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار