بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز عملیات «فتح المبین»؛

در عملیات «فتح المبین» توانمندی رزمندگان اثبات شد

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان به مناسبت سالروز عملیات «فتح‌المبین» بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۱۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸ - 22March 2022

در عملیات «فتح المبین» توانمندی، هوشیاری، اتحاد و روحیه معنوی رزمندگان اسلام به رخ جهانیان  کشیده شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، در عملیات «فتح المبین» توانمندی، هوشیاری، اتحاد و روحیه معنوی رزمندگان اسلام به رخ جهانیان کشیده شددفاع‌پرس از خرم آباد، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان لرستان به مناسبت سالروز آغاز عملیات «فتح‌المبین» بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

سابقه درخشان حماسه آفرینی،‌ شجاعت، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان غیور ایران اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست؛ آنها بودند که ایستادند و سپر بلای امت شدند و کشور را به ساحل امن رساندند. بی‌شک آسایش، آرامش و امنیت امروزمان را مدیون و مرهون جهاد و فداکاریشان می‌دانیم جوانان امروز و آیندگان باید بدانند که فرزندان غیور این آب و خاک چگونه با تلاش و جانفشانی خود علاوه بر دفاع از ارزش‌های دینی، از تمامیت ارضی سرزمین خود نیز دفاع کردند و دشمن زبون را به جای خود نشاندند.

عملیات فتح‌المبین به عنوان چهارمین عملیات موفقیت آمیز دفاع مقدس، در ساعت 30 دقیقه بامداد دوم فروردین سال 1361 با رمز «یا زهرا (س)» و نیروهای 4 قرارگاه قدس، نصر، فجر و فتح، با ترکیبی از نیروهای ارتش و سپاه در منطقه شوش و دشت عباس آغاز شد.

این عملیات، در دل نیرو‌های متجاوز بعثی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان هراسی ایجاد کرد و توهم شکست ناپذیری ارتش بعثی صدام، را باطل ساخت از طرفی توانمندی، هوشیاری، اتحاد و روحیه معنوی رزمند گان اسلام را به رخ جهانیان کشاند.

در عملیات «فتح المبین» سپاه لرستان و تیپ مستقل 84 حضور موثری داشتند و شهدایی را نیز تقدیم اسلام و مملکت اسلامی خود نمودند.

اداره کل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان و ایثارگران سلحشور عملیات افتخارآفرین فتح المبین، عزت، اقتدار و سربلندی روزافزون ایران اسلامی را از خداوند منان مسئلت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار