ما مقاوم هستیم/ یکی از فرماندهان دفاع مقدس:

احیای هفت تپه خواسته رزمندگان لشکر ۲۵ کربلاست

«عطرچالی» گفت: احیای هفت تپه یکی از خواسته‌های رزمندگان لشکر ۲۵ کربلاست.
کد خبر: ۵۱۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ - 23March 2022

احیای هفت تپه خواسته رزمندگان لشکر ۲۵ کربلاستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «عیسی عطرچالی» از فرماندهان گلستانی لشکر ۲۵ کربلا در دفاع مقدس امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو اظهار داشت: هفت تپه میعادگاه ۲۲ هزار شهید سه استان شمالی گلستان و مازندران و گیلان است.

وی افزود: هفت تپه یادآور دلاورمردی‌های سردارانی، چون شهید حاج حسین بصیر، شهید مکتبی، شهید اصغری، شهید طوسی، شهید شیرسوار، شهید غفاری، شهید خراسانی، شهید علی احمدی و خیلی از شهداست.

عطرچالی با بیان اینکه هفت تپه یادآور رشادت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر رزمندگان استان‌های شمالی است، خاطرنشان کرد: احیای هفت تپه یکی از خواسته‌های رزمندگان است و احیای هفت تپه یعنی زنده نگه داشتن رشادت‌های رزمندگان استان‌های شمالی در طول دفاع مقدس.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم رشادت رزمندگان دوران دفاع مقدس در هفت تپه را به نسل جدید انتقال بدهیم ظلم بزرگی به شهدا کردیم.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه هفت تپه میعادگاه تلاش و مجاهدت رزمندگان و پرانگیزه‌ترین جوانان استان‌های شمالی است، افزود: جایگاه هفت تپه آنقدر مهم بود که آموزش رزمندگان در این مکان صورت می‌گرفت تا در سخت‌ترین خطوط مقدم مجاهدت کنند و باعث شد لشکر ۲۵ کربلا در پیچده‌ترین عملیات‌ها شرکت کند و پیروز شود؛ لشکری که استحکام دفاعی ارتش رژیم بعثی را شکست.

عطرچالی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب که در آن زمان رئیس جمهور بودند در اینجا حضور داشتند و سختی و زندگی رزمندگان در چادر‌ها را دیدند.

احیای هفت تپه یادبود ۲۲ هزار شهید استان‌های شمالی

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به نقش ویژه لشکر ۲۵ کربلا در دفاع مقدس بیان داشت: بعد از عملیات والفجر ۸ که لشکر ۲۵ کربلا نقش تعیین کننده در این لشکر داشت، ارتش بعثی فرو پاشید.

وی اضافه کرد: در هفت تپه رزمندگان برای آمادگی در عملیات مانور انجام دادند، آموزش دیدند و شب زنده داری کردند و خطوط دشمن را شکستند.

عطرچالی با بیان اینکه هفت تپه میعادگاه و قدمگاه همه شهدای انقلاب بویژه دفاع مقدس است، افزود: احیای هفت تپه یعنی زنده نگه داشتن نام و خاطره ۲۲ هزار شهید استان‌های شمالی و ۳۰۰ هزار رزمنده.

به گفته این فرمانده دفاع مقدس، استان گلستان بیش از ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد و اکثر رزمندگان در لشکر ۲۵ کربلا حضور داشتند و شهیدان مکتبی، عسگری، اصغری و غفاری در همین هفت تپه حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها