ما مقاوم هستیم/ مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور سپاه کربلا خبر داد؛

توزیع ۲۰۰۰ ماسک در بین زائرین راهیان نور مازندران

«ولی اللهی» گفت: ۲ هزار ماسک و ۲۰ لیتر مایع ضدعفونی در بین زائرین راهیان نور مازندرانی توزیع شد.
کد خبر: ۵۱۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵ - 23March 2022

۲۰۰۰ ماسک در بین زائرین راهیان نور مازندران توزیع شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «جواد ولی اللهی» معاون سلامت و دفاع زیستی و مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سال نو و بیان اینکه از زمان ابلاغ مأموریت، کمیته تخصصی در محل معاونت تشکیل شد، اظهار داشت: بلافاصله تیم اولیه به محل اردوگاه‌ها اعزام و نیازسنجی و کمک رسانی به زائرین مشخص شد.

وی با بیان اینکه بر اساس نیازسنجی، ۳ تیم در محل اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر و شهید جعفرزاده اندیمشک و یادمان هفت تپه پیش بینی شد، افزود: با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اردویی سپاه کربلا، کلیه پتو‌ها ضدعفونی شدند.

ولی اللهی با اشاره به اینکه چیزی حدود ۲۰۰ میلیون ریال دارو از دانشگاه علوم پزشکی مازندرات تأمین شد، خاطرنشان کرد: همچنین چیزی بالغ ۱۰ میلیون تومان دارو از معاونت‌های بهداشتی شهرستان خرمشهر و دزفول با همکاری دانشگاه جندی شاپور خوزستان تأمین و در اختیار زائرین یادمان هفت تپه قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به تمرکز امکانات بهداشتی درمانی اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر و بیان اینکه، ۶ نفر از اعضاء این معاونت در محل اردوگاه حضور دارند، تصریح کرد: از ۱۶ اسفند اعزام پرستار برادر و خواهر و پزشک و کارشناس بهداشت و آمبولانس و راننده آمبولانس صورت گرفت و در دو اردوگاه به همین استعداد اکیپ پزشکی مستقر شدند، اما در یادمان هفت تپه یک پیراپزشک و پرستار نیز حضور دارد و اورژانس همان منطقه را برای هفت تپه هماهنگ کردیم.

سلامت آب اردوگاه‌های راهیان نور مازندران بررسی شد

ولی اللهی با بیان اینکه تا به امروز ۶ مرحله آزمایش و بررسی آب اردوگاه از نظر سلامتی، انجام و با آزمایش‌های لازم سلامت آب آشامیدنی تضمین شد، اظهار داشت: کلیه پتو‌ها قبل از ورود زائر شستشو و ضدعفونی و ۲ هزار ماسک و ۲۰ لیتر مایع ضدعفونی هم تحویل زائر شد.

این مسئول ادامه داد: تا به امروز ۵۸۰ مراجعه درمانی به محلات ثابت درمانی مستقر در اردوگاه‌های مازندران در اندیمشک و خرمشهر داشتیم و از این تعداد ۸ نفر از اردوگاه خرمشهر و ۱۲ نفر هم از اندیمشک به مراکز درمانی بالاتر و تحصصی‌تر ارجاع داده شدند؛ حال عمومی همه زائرین خوب است و مراجعین اغلب عمومی است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا اضافه کرد: چندین جلسه هماهنگی با دانشگاه جندی شاپور اهواز و معاونت‌های بهداشتی مستقر در دزفول و خرمشهر برای ارائه بهترین خدمات به زائرین داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه باکری در سنوات گذشته به دلیل تجمعات اردوگاهی بعضا زائرین مختلف به کمپ درمانی مازندران برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کردند، افزود: ما دارای یک تیم پزشکی با تجربه و حاذق در اردوگاه هستیم و جا دارد از هماهنگی خوبی که مسئولین اردوگاه با ما دارند تشکر کنم.

ولی اللهی با بیان اینکه بازدید‌های بهداشتی در اردوگاه‌های مازندران را بر عهده تیم‌های مستقر علوم پزشکی بابل و مازندران گذاشتیم، گفت: این تیم‌ها از امکان سرویس‌های بهداشتی آشپزخانه بازدید و همچینن به طور منظم سم‌پاشی محوطه و آزمایش آب را انجام می‌دهند.

به گفته مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور سپاه کربلا تا این لحظه همه امورات تحت کنترل است تا یک اردوی بسیار خوب که مد نظر رهبر مظعم انقلاب است به بهترین شکل ممکن برگزار شود؛ چرا که آنجا جای قدمگاه شهدا است.

وی تأکید کرد: به دلیل شیوع کرونا در کشور و به تبع آن در خوزستان، پیش بینی لازم برای تأمین مواد ضدعفونی برای زائرین شده است و دانشگاه علوم پزشکی بابل قبول زحمت کردند و ماسک و محلول ضدعفونی را برای زائرین تأمین کردند.

ولی اللهی با بیان اینکه پیش بینی اول اعزام زائرین این بود که بالای ۵۰ سال و افراد دارای بیماری خاص و افراد زیر ۱۲ سال اعزام نشوند، خاطرنشان کرد: همچنین تاکید بر تزریق ۳ دز واکسن بود و افرادی که دو دز واکسن را دریافت کردند مجاز به اعزام بودند؛ تاکید شده بود اتوبوس با ظرفیت کامل اعزام نشود ان شاء الله آسیبی نداشته باشیم و زائرین به سلامت بروند و به سلامت برگردند و حداکثر استفاده را از یادمان‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها