مرگ مادلین آلبرایت؛

دیپلماتی که از مرگ کودکان عراقی راضی بود

رسانه‌های آمریکایی از مرگ «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه پیشین ایالات متحده در سن ۸۴ سالگی خبر دادند.
کد خبر: ۵۱۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ - 24March 2022

دیپلماتی که از مرگ کودکان عراقی راضی بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه پیشین آمریکا چهارشنبه شب (۲۳ مارس/ ۳ فروردین) بر اثر ابتلا به سرطان فوت کرد.

شبکه خبری «سی ان ان» اعلام کرد که مادلین آلبرایت، اولین وزیر امور خارجه زن ایالات متحده که به هدایت سیاست خارجی غرب در پیامد‌های جنگ سرد کمک کرد، درگذشت. او هنگام مرگ ۸۴ ساله بود.

آلبرایت یکی از چهره‌های اصلی دولت «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا بود که ابتدا به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد خدمت کرد و سپس در دوره دوم ریاست جمهوری خود به عنوان دیپلمات ارشد این کشور رسید. او از گسترش ناتو حمایت کرد.

آلبرایت در ماه می ۱۹۹۶ و زمانی که عهده‌دار نمایندگی آمریکا در سازمان ملل بود، در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه «سی‌بی‌اس»، از مرگ و میر کودکان عراقی در نتیجه تحریم‌های واشنگتن حمایت کرد.

خبرنگار برنامه شصت دقیقه «سی‌بی‌اس» در مصاحبه با آلبرایت گفت: «ما این را شنیده‌ایم که نیم میلیون کودکان (عراقی) جانشان را از دست داده‌اند، این تعداد بیشتر از کودکان کشته شده در (حمله اتمی آمریکا به) هیروشیما است. آیا بهایی که پرداخته شد، ارزشش را داشته است؟».

مادلین آلبرایت در پاسخ به این سوال از مرگ ۵۰۰ هزار کودک بی‌گناه عراقی در نتیجه تحریم‌های آمریکا حمایت کرد. او گفت: «به نظر من، این یک انتخاب بسیار سخت است، اما ما فکر می‌کنیم که بهایی که پرداخته شد، ارزشش را داشت.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار