واشنگتن کشته شدن یک آمریکایی در بغداد را تایید کرد

وزارت امور خارجه آمریکا با گذشت یک روز در بیانیه‌ای مرگ شهروند این کشور در عراق را تایید کرد.
کد خبر: ۵۵۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰ - 08November 2022

واشنگتن کشته شدن یک آمریکایی در بغداد را تایید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای مرگ شهروند این کشور در عراق را تایید کرد.

وزارت خارجه آمریکا یک روز پس از آنکه پلیس عراق از کشته شدن یک آمریکایی خبر داد، این موضوع را مورد تأیید خود قرار داد.

مقامات آمریکایی در این خصوص اعلام کردند: ما از نزدیک تحقیقات مقامات محلی در مورد علت مرگ را زیر نظر داریم.

در همین ارتباط، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و وزارت امور خارجه عراق پیشتر در واکنش به خبر کشته شدن یک شهروند ۴۵ ساله آمریکایی به ضرب گلوله افراد ناشناس در منطقه الکراده بغداد گفت: شهروند آمریکایی کشته شده، دو سال است که در بغداد زندگی می‌کند و برای یک سازمان جامعه مدنی کار می‌کرد و مشغول آموزش زبان انگلیسی بود. زمان کشته شدن این شهروند آمریکایی سؤالاتی ایجاد می‌کند و ما تأکید می‌کنیم که پرونده امنیتی، خط قرمز است.

وزارت امور خارجه عراق نیز در این خصوص اعلام کرد: ما روند تحقیقات برای روشن شدن ابهامات در پرونده کشته شدن یک شهروند آمریکایی در بغداد را پیگیری می‌کنیم و مجرمان این پرونده را به دست عدالت خواهیم سپرد.

به گفته منابع عراقی، این تبعه آمریکایی «استیون ادوارد ترول» نام داشته و متولد سال ۱۹۷۷ بوده است که در خیابان «الصناعه» در منطقه الکراده در مرکز بغداد به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس به قتل رسیده است. منابع مذکور افزودند که وی در این حمله به شدت مجروح شد و در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

پایگاه خبری صابرین نیوز نیز گزارش داد که این شهروند آمریکایی اصالتاً اهل ایالت «تنسی» بوده و با همسر خود در خیابان الصناعه بغداد از سوی افراد مسلح ناشناس که داخل دو خودرو بوده‌اند، هدف قرار گرفته است. صابرین نیوز همچنین اعلام کرد که این آمریکایی با نهاد‌های زیر نظر آژانس توسعه بین المللی آمریکا (USAID) همکاری می‌کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها